Visszatért egykori honába a kecskeméti Ezüst Nyíl
A Skoda-motoros drezina a továbbiakban a 2009-ben bezárt Kecskeméti Kisvasút egy szakaszán kialakított hajtánypályán idézi meg a dicső múltat.
A Kecskeméti Kisvasúton 2020-ban indult a kezdeményezés, hogy a vasútvonalat a korábbiaktól eltérő formában, szabadidős elfoglaltságot, sportolási lehetőséget, kikapcsolódást nyújtó hajtánypályaként lehessen használni. A rendkívül sokrétű munkát siker koronázta: a közlekedési hatóság 2022-ben megadta az engedélyt a hajtányforgalomra. Az első, vasúttörténeti jelentőségű hajtánytalálkozót tavaly augusztus 12-én (a Kecskeméti Kisvasút napján) tartották Bugacon; 15 motoros hajtány mutatkozott be a KK kiskunmajsai szárnyvonalán, köztük a kisvasút legendás Kék Hintója is!
Tekintettel arra, hogy a S05-207 pályaszámú, a múlt század hatvanas évtizedétől a Mátravasúton szolgáló, ismeretlen gyártójú Ezüst Nyilat nyugdíjas éveire a Szegedi Vasúttörténeti Alapítvány vette pártfogásába, majd felújítás után a bugaci kispöfögések és hajtánytalálkozók népszerű fellépője volt, a drezina egy balatonfenyvesi, majd kemencei kitérő után most visszatért Kecskemétre – értesült a zj66.bloglap.hu.
A hajtánypályáról itt találnak információt.
(Az Ezüst Nyilat Mucsi Barnabás 2006 augusztusának bugaci kispöfögésén örökítette meg)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!