Wizz Air: irány kelet!

Schulek Tibor   ·   2012.09.07. 16:00
wizzmvhcim

A Malév csődje után a Wizz Air azonnal jelezte, hogy repülne a kétoldalú szerződésekben érintett ukrán, orosz, izraeli és török vonalakon. A leállást követő napokban még reális alternatívának tűnt egy új légitársaság alapítása, de a mai napig nem alakult életképes formáció. A repülési jogokat  a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) a nyár folyamán megpályáztatta, amire a Wizz Air be is nyújtotta pályázatát. A legfrissebb lapértesülések szerint a Wizz Air négyből hármat meg is nyert: így hamarosan megkezdheti repüléseit Magyarországról és Ukrajna, Oroszország, és Izrael felé.

Bár a Wizz Air képviselői hivatalosan nem kommentálták az értesülést, de szakmai körökben tudni vélik, hogy a téli menetrend újragondolásáról és a flotta bázisok közötti mozgatásáról is szó van. Amennyiben valóban napi rendszerességűek lesznek a Tel Aviv, Moszkva és a Kiev felé induló járatok, akkor mindenképpen még egy Airbust kell a budapesti bázisra áthelyezni. A felsoroltakon kívűl még Szentpétervár és Lvov is a tervezett célpontok között van, heti 2-4 járattal.

Az új járatok indítása stabilizálhatná a Wizz helyzetét, mert a legnagyobb ellenfelük a téli menetrendben Budapestről a párhuzamos járatokat erősítette, valamint a Ryanair varsói repülőtéren is komoly konkurenciát támasztott.

Mindazonáltal még nem tudni, hogy a Törökországba szóló repülési jogokat ki elnyerte-e valaki?  A Wizzair egyszer már ráfázott a charterként üzemeltetett Budapest - Isztambul járatra, majd nem sokkal később az Antalya felé közlekedő nyaraló járatot is felszámolta.

A turizmusonline.hu szerint Törökország ugyan ratifikálta a „szabad égbolt-egyezményt” az Európai Unióval, de ez csak akkor léphet hatályba, ha az Unió mind a 27 tagállama aláírja. Mivel Törökország nem ápol baráti viszonyt a soros elnökséget biztosító Ciprussal, így a folyamat lelassult. Amíg pedig nincs aláírva az egyezmény, addig csak a két ország közötti megállapodásban megjelölt fuvarozók repülhetnek az útvonalon, ami jelenleg a Turkish Airlines számára nagyon kellemes monopóliumot biztosít. A Wizz Air pedig - mivel a könyvekben EU-tulajdonú cégként szerepel és nem magyarként - nem lehet a kijelölt magyar légi fuvarozó a két ország között.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.