Elkészült a VEKE-csomag

Többször bevált már a budapesti tömegközlekedésben a csúcsidők úgynevezett „széthúzása”, a rugalmas munkakezdés. Alkalmazták ezt már akkor is, amikor a gyárak, hivatalok munkakezdése és -végzése lökésszerű, erős terhelést adott a járműveknek. A szabályozás – értelemszerűen – a közhivatalokra, iskolákra terjedhet ki, a járművek összteljesítménye ezzel nem változik, ám csökkentheti a magas állandó költségeket és növeli a kihasználtságot.
A civil szervezet javaslatai között – nem először – az időkorlát bevezetése is szerepel, azaz az ingyenes utazási lehetőség a csúcsidőkben szűnjön meg, a kedvezmény azonban fennmarad.
Folytatni lehetne a 2008-as Paraméterkönyvvel bevezetett hálózatracionalizálást is eszközátcsoportosítással, a kihasználatlanabb járatokról a zsúfoltabbakra átirányítva járműveket. Szintén megoldás lehet a drágább gyorsvasúti üzemek (metró, HÉV) hétvégi későbbi üzemkezdése, a metrón rövidebb szerelvények közlekedtetése is.
Javaslatcsomagjában a VEKE kitér még a gazdasági kérdésekre is, érintve az energiahatékonyságot, az alkatrészbeszerzést, a formaruhák és a székház(ak) költségeit is. Az állam feladata lenne viszont a másfél éves késésben levő személyszállítási törvény megalkotása, a finanszírozási szabályozás rendezése és egységessé tétele, valamint a járműprogram elindítása.