Futurisztikus trolik Salzburgba
Dacolva a költségekkel és a praktikummal, egyre több üzemeltető vélekedik úgy, hogy a modern, 21. századi, környezetbarát járműveknek nem elég a hagyományos külső, már a puszta megjelenésükkel is valami újat, egyedit kell képviselniük. A gyártók persze örömmel tesznek eleget ennek az igénynek, így sorra jelennek meg az extravagánsnál extravagánsabb járművek, elég például a Viseon vagy a Phileas trolibuszára gondolni.
Tavaly ősszel a Solaris is bemutatta a maga futurisztikus csuklósát; a BRT közlekedésre szánt hibrid francia megrendelésre készült. Nem kellett sokat várni, hogy megjelenjen a trolibusz változat is: már a kortrijki Busworldön lehetett tudni, hogy Salzburg tizet rendel a típusból. Az első példány elkészült, jelenleg próbaköreit futja Ostravában. Várhatóan május-június körül áll majd menetrend szerinti forgalomba az osztrák Stadtbusnál.
Salzburgban már jól ismerik a márkát, hiszen 2009 és 2011 között tizenöt Trollino 18AC-t állítottak forgalomba. A járművek teljes hosszban alacsonypadlósak, légkondicionáltak, az elektronikát a Cegelec, az aszinkronmotorokat pedig a Skoda gyártotta. Ezeket a paramétereket nem érinti a változás, most a dizájn szolgál újdonságként.
Salzburgban jelenleg 15 autóbusz– és 10 trolibuszvonal található. A követési idő mindenhol egységes: napközben 10, azon kívül 20, éjszaka pedig 30 perc. A trolibuszközlekedésnek immár több mint hetvenéves múltja van a városban, jelenleg naponta 140 ezer utast szállítanak a járművek, a hálózatot pedig folyamatosan fejlesztik. A trolibuszpark körülbelül kilencven járműből áll, ezek nagyrésze alacsonypadlós. Az idősebb korosztályt a Gräf & Stiftek képviselik, a 2000-es évek elején Van Hoolokat vásároltak, 2009 óta pedig a Solarisokra álltak rá.