Izgalmak a körvasúton
A tehervonatok, eurocityk, átállítómenetek, nosztalgiák, gépmenetek mellett persze főleg kihasználatlan potenciál van a szűken vett körvasúton, azaz a Rákosrendező–Kőbánya felső szakaszon. A nagyjából 9 kilométeres vasút érdekes összekötőszerepet vállalhatna Budapest közösségi közlekedésében, de az elővárosi forgalomban is új perspektívákat nyithatna.
A körvasút már rég nem a város szélén halad, nem üres mezők közt andalognak a tehevonatok. A V0 építésének hírére egyre többen néznek szét a térképen, hogy egy ehhez hasonló gigaberuházást milyen már meglevő vasútvonalak fejlesztésével lehetne ésszerűbbé, fájdalommentesebbé tenni. Talán egyszer a körvasútra is visszatérnek a személyvonatok, de addig is nézzük, mi a helyzet most!
Ami rendszeres és állandó, az a napi hat pár Párkányban átlépő eurocity vonat és a Rail Cargo Hungaria néhány tehervonata. A Szlovákiába irányuló forgalmon kívül a váci irányvonatok és az angyalföldi, rákospalota-újpesti csomóponti kiszolgálók Bobója is a körvasutat használja. A Dunakeszin elkészült személykocsikat hetente ezen az útvonalon húzzák a győri vonalon tartott futópróbára. A rendszeres szerelvénymenetek közül talán a délelőtti csörgős a legérdekesebb, a Nyugatiból 9 óra körül 1-3 M41-es csörög át Ferencvárosba vizsgálni. Sajnos a nemrég még biztos teherforgalmat generáló Ferroglobusba már szinte semmi nem megy vasúton, a Rákosszentmihály állomásból kiágazó iparvágányt eszi a rozsda.
A magán-vasúttársaságok közül a PSŽ viszi a prímet, szinte nincs olyan nap, hogy legalább 2-3 vonatuk ne legyen a körvasúton. Az LTE, az MMV és a CER alkalmanként jár Szob felé, de az AWT vagy a Floyd szinte sosem.