KÖFI épülhet ki Dombóvár és Pusztaszabolcs, valamint Rákos és Szolnok között
Győztest hirdettek a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. „Központi forgalomirányító rendszer kiépítése, és közúti-vasúti szintbeni kereszteződések közlekedésbiztonságának javítása, biztosítóberendezési áramellátások korszerűsítése a MÁV Zrt. hálózatán” elnevezésű, két részből álló nyílt közbeszerzésén.
A tender pécsi, 40-es számú vasútvonal Pusztaszabolcs–Dombóvár szakaszára vonatkozó részét a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó R-Kord Kft., valamint az azzal együtt induló, budakalászi Prolan Irányítástechnikai Zrt. nyerte el. Az üzlet jó félmilliárd forinttal kerül többe, mint az eredetileg tervezett 6,6 milliárd: a felek összesen 7 milliárd 360 millió forintot tehetnek zsebre. A közbeszerzés másik fele egyedül a Prolané: a cég a 120a vonal Rákos–Újszász–Szolnok szakaszán 6 milliárd 690 millió forint fizetségért építheti ki a központi forgalomirányítást (KÖFI) – ide eredetileg 5,7 milliárd költséggel számoltak. A napokban megjelent közbeszerzési értesítő szerint a megállapodásokat már decemberben megkötötték. A beruházásokat uniós forrásokból finanszírozzák.
A 40-es vonalon a következő feladatok állnak az R-Kord–Prolan páros előtt:
- az engedélyezési- és előtervek készítése, jóváhagyásának megszerzése Szabadegyháza Sárosd, Nagylók, Sárbogárd, Rétszilas, Simontornya, Tolnanémedi, Pincehely, Keszőhidegkút-Gyönk, Szakály-Hőgyész, Kurd, Döbrököz állomásokra, Pécs KÖFI központra,
- a távközlés és utastájékoztatás tervezése, engedélyeztetése,
- további, a projekt megvalósításához, üzembe helyezéséhez szükséges összes szakági terv elkészítése, jóváhagyatása, a szükséges engedélyek beszerzése (nem csak vasúthatósági), mintavételi és megfelelőség-igazolási terv készítése, s a tervek alapján történő teljes körű kivitelezése,
- a távvezérlés kivitelezési munkái (beleértve az állomási biztosítóberendezések üzem alatti átalakítási munkáit is) Szabadegyháza, Sárosd, Nagylók, Sárbogárd, Rétszilas, Simontornya, Tolnanémedi, Pincehely, Keszőhidegkút-Gyönk, Szakály-Hőgyész, Kurd és Döbrököz állomásokon,
- Pusztaszabolcs FOR illesztés KÖFE céljára történő alkalmazása, Dombóvár FM KÖFE adatgyűjtő telepítése,
- Pécs KÖFI központ HW, SW bővítése (kiépítése), KÖFI monitorfal építése,
- intelligens üzemmódok és automaták kifejlesztése, beüzemelése, konfliktuskijelzés, menetrendalapú vonatközlekedtetés, központi forgalom ellenőrző rendszer (KÖFE) és forgalmi vonatközlekedési információs rendszer (FOR) illesztése, menetrend átvétele,
- Rétszilas és Simontornya állomásokon D55 típusú biztosítóberendezés felújítása,
- Sárbogárd és Aba-Sárkeresztúr, illetve Rétszilas és Mezőfalva és Keszőhidegkút-Gyönk és Tamási között ellenmenet- és utolérés-kizáró biztosítóberendezés tervezése, engedélyeztetése, jóváhagyatása, kivitelezése, tengelyszámláló és faoszlopsoron optikai kábel létesítésével,
- integrált vasúti távközlési diszpécser központ kiépítése a KÖFE-KÖFI központban,
- a vonal tizenkét távvezérelt állomásán és hat megállóhelyén integrált vasúti távközlőrendszer, vizuális és akusztikus utastájékoztatás kialakítása,
- Sárbogárd állomáson vizuális utastájékoztatás összesítő- és perontáblák, infóoszlop kialakítása, valamint videokamerás megfigyelő rendszer kiépítése,
- szünetmentes áramellátás kialakítása Pécs KÖFI központban,
- állomási biztosítóberendezés, távközlés és távvezérlés számára új szünetmentes áramellátás kiépítése az országos vasúti pályán, tizenkét távvezérelt állomáson,
- a távközlés számára szünetmentes áramellátás kiépítése országos vasúti pályán, hat megállóhelyen,
- átviteltechnika tervezése, kivitelezése országos vasúti pályán, tizenkét távvezérelt állomáson, két KÖFE állomáson és a KÖFI központban,
- négyszáz voltos energiaellátás és térvilágítás vezérlésének tervezése és kivitelezése országos vasúti pályán, a tizenkét távvezérelt állomáson,
- hat állomáson meglévő váltófűtések távvezérelhető ki-bekapcsolásának kiépítése a forgalmi irodában, hat távvezérelt állomáson új váltófűtés létesítése,
- tíz távvezérelt állomáson kapcsolókerti hajtások és kapcsolókerti automatikaszekrény kiépítése, optikai adatátvitel a távközlőbe,
- két távvezérelt állomáson meglévő kapcsolókerti hajtások távvezérlésének kiépítése,
- belsőépítészeti kialakítás, klíma beépítés, szerelvényezési munkák: KÖFI központban irányítóhelyiség-bővítés,
- a tizenkét távvezérelt állomáson egységes tűzjelző rendszer, vagyonvédelmi rendszerkiépítése, mechanikai védelem és riasztó rendszer a forgalmi, távközlő és jelfogó helyiségekben,
- tűz és vagyonvédelmi központ kialakítása a KÖFI központban.
A Prolannak pedig ezekkel is meg kell birkóznia Rákos és Szolnok között:
- az engedélyezési- és előtervek készítése, jóváhagyásának megszerzése Rákoshegy, Maglód, Gyömrő, Mende, Sülysáp, Tápiószecső, Nagykáta, Tápiószele, Tápiógyörgye állomásokra és Budapest központi forgalomirányító (KÖFI) központra,
- a távközlés és utastájékoztatás tervezése, engedélyeztetése, jóváhagyatása,
- további, a projekt megvalósításához, üzembe helyezéséhez szükséges összes szakági terv elkészítése, jóváhagyatása, a szükséges engedélyek beszerzése (nem csak vasúthatósági), mintavételi és megfelelőség-igazolási terv készítése, s a tervek alapján történő teljes körű kivitelezése,
- a távvezérlés kivitelezési munkái (beleértve az állomási biztosítóberendezések üzem alatti átalakítási munkáit is) Rákoshegy, Maglód, Gyömrő, Mende, Sülysáp, Tápiószecső, Nagykáta, Tápiószele, Tápiógyörgye állomásokon,
- KÖFE adatgyűjtő kivitelezési munkái országos vasúti pályán, Újszász állomáson,
- Budapest KÖFI központ HW, SW bővítése (kiépítése), KÖFI monitorfal építése,
- intelligens üzemmódok és automaták kifejlesztése, beüzemelése, konfliktuskijelzés, menetrendalapú vonatközlekedtetés, központi forgalom ellenőrző rendszer (KÖFE) és Forgalmi Vonatközlekedési Információs Rendszer (FOR) illesztése, menetrend átvétele,
- integrált vasúti távközlési diszpécser központ kiépítése a KÖFI központban,
- a vonal kilenc távvezérelt állomásán integrált vasúti távközlő rendszer és akusztikus utastájékoztatás kialakítása,
- kilenc állomáson vizuális utastájékoztatás összesítő- és perontáblák, infóoszlop kialakítása, valamint videokamerás megfigyelő rendszer kiépítése,
- tíz megállóhelyen vizuális és akusztikus utastájékoztatás kialakítása,
- szünetmentes áramellátás kialakítása Budapest KÖFI központban,
- állomási biztosítóberendezés, távközlés és távvezérlés számára új szünetmentes áramellátás kiépítése egy távvezérelt állomáson, nyolc állomáson a meglévő áramellátó berendezés bővítése,
- a távvezérlés számára szünetmentes áramellátás kiépítése tíz megállóhelyen,
- új monomódusú negyvennyolc szálas (technológiai célú) fényvezető szálas optikai hírközlőkábel kiépítése országos vasúti pályán, Rákos–Szolnok távközlési szerelvényszobák között felsővezetéki oszlopsoron, körülbelül száz kilométer hosszban,
- átviteltechnika tervezése, kivitelezése a kilenc távvezérelt állomáson, két KÖFE állomáson és Szolnokon,
- négyszáz voltos energiaellátás és térvilágítás vezérlésének tervezése és kivitelezése a kilenc távvezérelt állomáson és tíz megállóhelyen,
- a kilenc távvezérelt állomáson új váltófűtés kiépítése meteorológiai állomással, optikai adatátvitel kiépítése, oszloptranszformátorok létesítése, kapcsolókerti automatika szekrény kiépítése, egységes tűzjelző rendszer, vagyonvédelmi rendszer kiépítése, mechanikai védelem és riasztó rendszer a forgalmi iroda, távközlő és jelfogó helyiségekben,
- belsőépítészeti kialakítás, klíma beépítés, szerelvényezési munkák: KÖFI központban irányító helyiség,
- tűz és vagyonvédelmi központ kialakítása a KÖFI központban.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!