Már megint egy zsiráf Svédországból: trolikamion

iho/zöldút   ·   2017.01.05. 11:15
400px_scania

A Stockholmtól északra, az E16-os számú úton, Gävle közelében létrehozott két kilométer hosszú tesztszakasz a Siemens és a Scania együttműködésében valósult meg. A hagyományos közúti felhasználásnál kétszer nagyobb hatékonyságot ígérő, eHighway elnevezésű projekt segítségével zéró emisszió mellett haladhatnak az arra alkalmas közúti járművek – jelen esetben a Scania hibrid, áramszedős tesztkamionjai –, amelyek a felsővezetékes szakasz végét elérve ismét dízelmotoros üzemre váltanak vissza – jelenti a futurism.com.

A felsővezetékkel ellátott, két kilométeres szakaszon két évig végeznek próbákat a Scania áramszedős tesztkamionjaival (fotó: Scania AV)

Az elképzelés figyelemre méltó, már csak azért is, mert Svédország szén-dioxid-kibocsátásának több mint egyharmadáért a fuvarozás felel. A jövőbemutató technológia kétéves próbaidőszak alatt bizonyíthat. A tesztet követőn értékelik ki az adatokat a szakemberek, és ha az eredmények azt mutatják, hogy az eHighway a várakozásoknak megfelelően gazdaságos, további útszakaszokon épülhet ki felsővezeték. A Scania szerint a projekt fontos lépés a fosszilismentes szállítás felé.

A cnet.com értesülései szerint a Siemens a Volvóval együttműködve Kaliforniában is tervezi egy eHighway-szakasz létrehozását.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Milánó, Róma, München: újabb magyar fejlesztések Európa kötöttpályás hálózatában

iho.hu   ·   2025.08.13. 18:00

Hitachi, Stadler, Siemens, Alstom – már a személyvonati központi vonó- és ütközőkészülék vonatkozásában is ott találjuk a legnagyobb gyártókat a Knorr-Bremse megrendelői között. 2019 óta folyik az az átfogó innovációs projekt, amely a személy- és tehervonati csatlakozók tekintetében is komoly mérföldkőhöz érkezett az elmúlt években.