Rendelések tavalyi dátummal: az Airbus mégis győzni akar?
Huszonöt széles törzsű gépet rendelt az Airbustól a Singapore Airlines. Az Airbus közleménye hangsúlyozza, hogy a megállapodás tavaly köttetett, és ugyancsak 2012-ben zárták le a szerződést.
Most hozta nyilvánosságra az Airbus az Avalonnal a közlemény szerint szintén tavalyi szerződését 20 A320neo keskenytörzsűre, és a napokban közreadott tízgépes rendelés a libanoni MEA részéről is lehet, hogy majd a 2012-es listát gyarapítja, ennek az üzletnek a pontos szerződéses dátumáról ugyanis nem tájékoztat a közlemény.
Mindennek az lehet a jelentősége, hogy miközben az Airbus a következő héten hozza nyilvánosságra a tavalyi megredeléseket, a Boeing által eddig ismertetett számok szerint az európaiak 2012-ben elvesztették az elsőbbségüket. De ha még elég szerződésről derül ki, hogy 2012-ben köttetett, az Airbus visszaveheti a vezető helyet a 2012-es megrendelésekben.
A SIA megrendelt 25 gépéből húsz lesz a most fejlesztés alatt álló 350 XWB, ezzel erre a típusra a társaságnak már összesen 40 fix szerződése van, a többi öt gép pedig a kétszintes óriás, az A380-as lesz. Ebből a típusból a SIA már 19 gépet üzemeltet, ezzel (az Emirates után) a második lenagyobb felhasználója a gépnek.
Az Airbus egyik vezetője, John Leahy a gyártó cég közleményében különösen elégedetten konstatálja, hogy a Singapore már harmadszor szerződik A380-asokra, ezekkel és a 350-esekkel a piacon a lemodernebb és legkényelmesebb flottát képes ajánlani az utazóknak. A négy hajtóműves óriásgépekből 2007 óta, amikor is épp a SIA színeiben állt forgalomba az első A380-as, már húsz légitársaság rendelt 262 példányt, a 350-es kéthajtóművesekre 34 vásárló szerződött 582 gépre.
Az új megrendelés nem egyszerűen a Boeing és az Airbus párbajában jelent fejleményt: azért is fontos hír, mert a nemzetközi szaksajtó az ötszáznál több utas szállítására alkalmas óriásgépek piacának radikális szűküléséről cikkezik.
A típus jelentőségét mutatja az a friss hír is, miszerint a legnagyobb 380-as flottát üzemeltető Emirates megduplázza az óriásgéppel teljesített járatait Párizsba és New Yorkba, vagyis ezekre az úti célokra naponta kétszer repülteti az A380-asokat, és ezzel az amerikai nagyváros felé 1850, a francia fővárosba pedig 2200 üléssel többet ajánl hetente a piacon.
Az Emirates a Dubaj–Párizs CDG vonalon az Air France járataival versenyez, a Dubai–New York vonalon viszont nincs konkurenciája.