Új trolikat vesz Riga
A rigai közlekedési vállalat trolibuszparkjára tulajdonképpen most sem lehet panasz, hiszen az elmúlt 10-15 évben gyakorlatilag folyamatosan áramlottak a korszerű járművek a városba; az áttörést annakidején a Ganz-Solaris Trollino 18 jelentette, amiből a második széria – a Ganz-Transelektro csődje miatt, a cég új tulajdonosára utalva – már Ganz-Škoda-Solaris néven állt forgalomba. Ezt követően 150 szóló trolit vásároltak a csehektől, de ehhez sajnos már semmi köze nem volt a magyaroknak, a karosszériát sem a Solaris, hanem az Irisbus készítette.
A mostani tenderen ismét a Škoda diadalmaskodott (nem volt nehéz dolguk, hisz más cég nem indult), partneréül pedig a Solarist választotta, így egy (részben) már ismert típussal frissül a cég járműparkja. A karosszéria tehát ezúttal is a harmadik generációs Trollino 18 lesz, a hajtás viszont Škoda, sőt dízelmotorral és utastéri légkondicionáló berendezéssel is felszerelik az új trolikat.
A Škoda 27Tr-ek 2014 és 2018 között állnak majd forgalomba, és nyugdíjba küldik a maradék Škoda 14Tr és 15Tr típusokat, valamint az alacsonypadlós Belkommunmashokat – ez összesen 66 járművet jelent. Riga 19 trolibuszvonalán szerencsére folyamatosan növekedik az utasszám, ezzel indokolható a férőhelykínálat növelése.
A cég trolibuszparkja jelenleg 267 járműből áll, ebből 172 szóló és 95 csuklós, életkor szerint pedig hetvenhat 2009-es, hatvankettő 2008-as, huszonkilenc 2007-es és harminchárom 2005-ös gyártású, a többi 10 évnél idősebb.
A Škodának egyébként a közelmúltban ez a harmadik nagyobb üzleti sikere trolibuszfronton; mint arról beszámoltunk, Pozsony 80, Szófia pedig 50 járműre adta le megrendelését.