Aláírták: hatvan kétszintes Desiro HC-t vesz Izrael

iho/vasút   ·   2018.03.13. 16:15
400px_siemens_desiro_hc_izrael

A körülbelül kétszáznyolcvanmilliárd forint értékű megállapodást a két fél a napokban kötötte meg hivatalosan a Tel-Aviv közelében fekvő Lodban. A kontraktus értelmében összesen hatvan, vegyesen négy- és hatrészes emeletes villamos szerelvény érkezik Izraelbe tíz év alatt. A vasúttársaság első körben huszonnégy – hat négyrészes és tizennyolc hatrészes – motorvonatra adott le megrendelést. A járművek karbantartásáért tizenöt éven keresztül a német gyártó felel majd a 65,3 millió dollárért (tizenhat és fél milliárd forint) megépülő új, ashkeloni telephelyen. A 113,6 millió dollár (28,7 milliárd forint) értéket képviselő karbantartási szerződés a későbbiekben igény szerint a plusz szerelvényekre is kibővíthető – írja a Railway Gazette.

Első körben huszonnégy kétszintes Desiro HC motorvonatot rendelt meg az Israel Railways a Siemenstől (forrás: Railway Gazette)

Habár a Siemens korábban már szállított hagyományos, mozdonyvontatású személykocsikat az ISR-nek, ez az első eset, hogy teljes szerelvényeket gyárt Izraelnek. Ráadásul a legújabb platformot képviselő, innovatív, IF Design-díjat elnyerő Desiro HC vonatokat is először adnak el Németországon kívülre.

A Siemens az ISR villamosítási programjának részeként meghirdetett nyílt, nemzetközi járműtenderén olyan nagy, neves gyártókat utasított maga mögé, mint a francia Alstom, a kanadai-német Bombardier Transportation, a japán-olasz Hitachi Rail Italy (korábbi AnsaldoBreda), a cseh Škoda Transportation és a kínai CRRC konzorciuma, valamint a svájci Stadler. A német gyártót tavaly szeptemberben hirdették ki győztesként, a döntés azóta az izraeli gazdasági minisztérium jóváhagyására várt.

A huszonöt kilovolt ötven hertzes váltakozó áramról üzemelő motorvonatok nem teljes hosszukban fognak biztosítani két szintnyi utasteret: a betétkocsik lesznek emeletesek, a két szélső motorkocsi-egység a hajtásrendszer okán egyetlen, emelt magasságú utastérrel fog rendelkezni. Az első szerelvényeket várhatóan 2020-ban veheti át az Israel Railways – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek