Áttörő kutatást végez az automatizált vasúti közlekedés biztonsága terén a Siemens Mobility

iho/vasút   ·   2020.12.03. 18:00
siemensmobility

A cél a regionális és fővonali teljesen automatizált vasúti közlekedés jóváhagyásához szükséges kritériumok meghatározása.

A Siemens Mobility és prominens partnerei két áttörő kutatási projektet nyertek a Német Vasúti Közlekedési Kutatóközponttól (DZSF), melyek célja az automatizált vasúti közlekedés biztonságának tanulmányozása. Az ütemterv szerint harminc hónapig tartó projektekhez 1,7 millió eurót kaptak.

A Siemens Mobility északkelet-európai vezérigazgatója, Gerhard Greiter szerint a két kutatási projekttel a vállalat megerősíti a digitalizálás és az önvezetés terén elért vezető szerepét. A Siemens Mobility arra számít, hogy a vasúti automatizálás az utasok és az üzemeltetők számára is számos előnnyel jár majd. Legyen szó a pontosságról, a biztonságról vagy az energia-hatékonyságról, az önvezető vonatok új szintre emelik a mobilitást, jelenleg ezen dolgoznak.

A tanulmányok az automatizálás legmagasabb (GoA 3 és GoA 4) szintjére fognak koncentrálni, ami vezetővel vagy vezető nélkül közlekedő, teljesen automatikus vonatokat jelent. A kutatás eredményei fontos lendületet fognak adni a vasutak további digitalizációjához. A várakozások szerint a mobilitás jövőjét az automatizált regionális és fővonali vasúti közlekedés fogja formálni.

Az egyik projekt azt fogja vizsgálni, hogy milyen biztonsági követelményeknek kell megfelelniük a teljesen automatizált fővonali vonatoknak. A cél az, hogy az automatizált vonatok legalább olyan szintű biztonságot nyújtsanak, mint az ember által vezetett vonatok. A projektet a Siemens Mobility fogja vezetni, szoros együttműködésben partnereivel, a TU Berlinnel és a TÜV Rheinlanddal.

A TU Berlin által vezetett második projekt feladata az emberi és a gépi teljesítmény összehasonlítása lesz. A tanulmány arra a kérdésre keresi a választ, hogy mit kell tudnia egy automatizált rendszernek ahhoz, hogy megfeleljen a vonatvezető képességeinek. Ebben a projektben a German Aerospace Center, a DB Systemtechnik és a Siemens Mobility lesznek a partnerek.

A Siemens Mobility a vasúti automatizálás terén végzett különböző projektekben szerzett tapasztalataival és szakértelmével járul hozzá a projekthez. Ezek közé tartoznak a nürnbergi és a párizsi önvezető metrók, valamint a vállalat által a teljesen automatizált vasúti közlekedés számára szükséges akadályjelző rendszerek témájában végzett kutatások.

A Siemens Mobility hamburgi és londoni referenciaprojektjeiből származó know-how-t is fel fogják használni a kutatási projektben. Hamburgban a vállalat jelenleg egy pilotprojekten dolgozik, melynek a tárgya az S-Bahn magas szintű automatizálása, melyen az utasok szállítása 2021-ben, az ITS Világkongresszus idején kezdődhet meg. Londonban a Siemens Mobility első ízben kombinálta az automatikus vonatüzemeltető rendszert (ATO) az európai automatikus vonatbefolyásoló rendszerrel (ATCS) a ThamesLink vonalon.

(illusztráció: Siemens Mobility)

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek