Austrian: csökkenő kapacitás, átalakuló hálózat

iho/repülés   ·   2012.08.24. 08:00
cim

Az Austrian átadta vonalai egy részét a Tyroleannak és csökkenti gépei számát. A kapacitás visszafogásával próbál a társaság javítani gazdaságosságán – olvasható az anna.aero légiforgalmi portál nemrég megjelent elemzésében. A tíz százalékos kapacitáscsökkentés annál is inkább érthető, mivel az Austrian az általában igen erős júliusi hónapban hat százalékkal kevesebb utast szállított, miközben a Lufthansa-csoportból a Lufthansa és a Swiss (némi) forgalomnövekedést regisztrált.

Jövő nyárra már nem lesznek 737-esek az osztrákok flottájában

Az osztrák cég gyakorlatilag a teljes 737-es flottáját leállítja: amit most nem vont ki, az a hét 737-800-as a jövő nyári menetrendig kerül ki a forgalomból. Az összesen 11 Boeing keskenytörzsűt csak hét A320-assal pótolják, tehát ily mód is csökkentik a kapacitást.

Az Austrián átalakítja vonalhálózatát is, és elsősorban azokat a járatokat favorizálja, amelyek átszálló utasokat hoznak a júniusban átadott új terminálra, ez egyébként ugyancsak ennek a tranzittípusú forgalomnak megfelelően épült. Súlyponti változás például, hogy Olaszország már nem a harmadik, csak a negyedik legnagyobb Austrian-piac, a társaság elhagyta a Milánó–Linate járatokat, és csökkentette a Milánó–Malpensa, illetve a Róma–Fiumicino vonalon is a sűrűséget.

Kevesebb A320-assal pótolnak több 737-est: csökkenteni kell a kapacitást

Mindeközben erősödött a romániai kapcsolat, több a járat Bukarest és Bécs között. Ugyancsak növelték a járatszámot az osztrákok a Bécs–London Heathrow vonalon, részben a British által megvett és felszámolt bmi járatai kiesésének ellensúlyozására. Ugyancsak erősödött a spanyol vonal, elsősorban a Bécs–Barcelona járatok sűrűsödtek, azonban erre a desztinációra „rárepült” két vetélytárs, a niki és a Vueling is, a niki Barcelonába 74, a Vueling 37 százalékkal növelte férőhelykínálatát. Ily mód összességében 50 százalékkal nőtt ezen a vonalon a kínálat, de ez nem biztos, hogy kedvez az Austriannak...

Az elemzés kiemeli, hogy az Austrian a tavalyi bagdadi nyitás óta nem indított új járatot, viszont olyan járatokat törölt, mint Helsinki, Göteborg, Damaszkusz, Donyeck és Szocsi. Ami pedig a hosszú távú járatokat illeti, az Austrian már nem jár az indiai Mumbaiba, vagyis marad hét desztináció ebben a szegmensben: Bangkok, Tokió, New York, Washington, Torontó, Delhi és Malé.

A jelek szerint az Austrian is csak a hosszútávú járatokkal tud profitot termelni, de azokból is elhagy néhányat

Nem változik viszont az Austrian hálózatában az Ausztrián belüli, illetve németországi és svájci desztinációk túlsúlya. A svájci és német járatok foglalják le a kapacitás 26 százalékát, a kelet-közép-európai relációkban pedig elsősorban a FÁK-országokba erősödtek a vonalak, a teljes légitársasági kapacitás 29 százalékáig, ez egyébként nyilván összefügg a Malév megüresedett térségi szerepével is. Az európai hálózat részesedése két százalékkal csökkent tavaly óta 31 százalékra, az interkontinentális járatok részaránya pedig maradt 14 százalék.

Kapcsolódó hírek

Repülés Repülésbiztonság Légiközlekedés

Tragédia Dél-Koreában: százhetvenkilenc áldozata lehet a Jeju Air bangkoki járatának – nem nyíltak ki a futóművek, betonfalba csapódott, kigyulladt a gép

MTI/iho   ·   2024.12.29. 08:20

Leszállás közben letért a kifutópályáról és falnak ütközött vasárnap egy száznyolcvanegy embert szállító repülőgép a Dél-Korea délnyugati részén fekvő Muan repülőterén. Két kivétellel valószínűleg mindenki életét vesztette a balesetben.