Az Alstom frissítheti a kölni S-Bahn-flottát

iho/vasút   ·   2024.07.26. 16:35
alstom_adessia_koln_sbahn

Összesen kilencven Adessia Stream szerelvény érkezhet a go.Rheinland és a Verkehrsbund Rhein-Ruhr (VRR) helyi közlekedési szövetségekhez.

A több mint négymilliárd euró (jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 1600 milliárd forint) értékű kontraktus magába foglalja a vonatok hosszútávú teljeskörű karbantartását is, melynek értelmében a gyártó 34 évig vállal teljes felelősséget a szerelvényekért. Az üzlet a Németországból érkező eddigi legnagyobb megrendelés az Alstom számára.

A gyártó németországi, ausztriai és svájci régiójáért felelős elnöke, Müslüm Yakisan elmondta, a kölni S-Bahn-vonatok új generációja a következő évtizedekben meghatározó hatással lesz a régió tömegközlekedésére és a városképre. Az Alstom olyan kényelmes és innovatív vonatokat fog szállítani, melyek magas szintű utazási élményt nyújtanak, kiemelt hangsúlyt fektetve az akadálymentességre. Az Alstom kifejezetten örül, hogy a két közlekedési hatóság a járművek teljes életciklusra vonatkozó karbantartásával is a franciaországi központú céget bízta meg.

A go.Rheinland szerint egy olyan teljesen új fejlesztésű járművet állítanak forgalomba, mely a régió egyedi igényeihez és követelményeihez igazodik, új szintre emelve ezzel az S-Bahn-flottát. Az új vonatok külső és belső elrendezése egyaránt elősegíti majd, hogy az utasoknak magasabb színvonalú és stabilabb szolgáltatást nyújthassanak.

A vonatokat két különböző kivitelben építi meg az Alstom, a felhasználási viszonylattól függően: a rövidebb, közel százötven méteres szerelvények kilenc, a hosszabb, majdnem százhetven méteresek pedig tizenegy kocsiból fognak állni. Az Adessia Streamek megfelelnek mind a rövid-, mind a hosszútávú utasok igényeinek, ezzel olyan innovatív, rugalmas modulkeverék jött létre, mely az ülő- és állóhelyek lehető legjobb kombinációját képviseli. A rövidebb vonatokra kicsivel több, mint 1150 utas férhet fel, a hosszabbakra pedig bő 1340. A legnagyobb üzemi sebesség száznegyven kilométer per óra.

A fedélzeten számos kényelmi funkció lesz elérhető, többek között hálózati csatlakozók, wifi, valamint környezetbarát hűtőközeggel felszerelt, erős, -25–+45 Celsius fokos tartományban üzemelni képes klímaberendezés, mely minden időjárásban kellemes környezetet nyújtanak. A speciálisan kezelt ablakok jobb vételt garantálnak a mobilkommunikációhoz. Minden kocsiban kialakítanak nagyméretű többcélú tereket a babakocsik és kerékpárok részére. A szerelvények mindkét végén két-két ajtójánál rámpa garantálja a szintbeli be- és kiszállást. Ennek megfelelően a két szélső kocsiban alakítanak ki dedikált helyet és akadálymentes WC-t a kerekesszékkel közlekedőknek – ez lesz az első olyan S-Bahn-vonat Németországban, melyen mellékhelyiség is elérhető! A hallássérültekre is gondoltak, őket Bluetooth-on keresztül elérhető, digitális hallórendszerrel segítik.

A vonatok kifejlesztéséért elsősorban az Alstom németországi, hennigsdorfi üzeme felel, a gyártás szintén Németországban, Bautzenben zajlik majd. A járművek karbantartása a kölni régió korszerű karbantartóüzemeiben fog történni. A megelőző és korrekciós karbantartáson felül az Alstom prediktív karbantartást is végez majd, növelve ezzel a járművek rendelkezésre állását, miközben csökkenti a karbantartási költségeket, összességében pedig jelentős megtakarítást érve el a szerelvények teljes életciklusa alatt. A szolgáltatási folyamatokat folyamatosan optimalizálják majd a több mint három évtizedet érintő időszak során. Ennek alapját a vonatok azon koncepciója jelenti, mely a teljes életciklusra vetített karbantarthatóságra és optimalizálásra épül. Ezen tényezőknek köszönhetően az Alstom a piac legversenyképesebb ajánlatát tudta beadni a járműtenderre.

Az Adessia elővárosi vonatok a városok és a külvárosok közötti utazás egyik legfenntarthatóbb módját jelentik. A villamosított és nem villamosított vonalakon is használható, magaspadlós motorvonatok és kocsik széles választéka elérhető egy- és kétszintes verzióban, melyek minden éghajlati viszonyra megfelelőek, legnagyobb üzemi sebességük százhúsz és kétszáz kilométer per óra között mozog.

Az Alstom az elővárosi vonatokkal szerzett több mint hatvanévnyi tapasztalatával piacvezető gyártója azoknak, továbbá elkötelezett a fenntartható üzemeltetés és az utasélmény továbbfejlesztése iránt. A világ tizenöt országában, hatvannál is több városi és elővárosi hálózatának eladott több mint negyvenezer kocsinyi szerelvénnyel az Alstom naponta több mint húszmillió utasnak kínál kényelmes, biztonságos és megbízható utazást az Adessia vonatokkal.

A vállalat piacvezető a vasúti szolgáltatások terén, és a szolgáltatási megoldások legszélesebb portfóliójával támogatja ügyfeleit az eszközök teljes életciklusa során. A cég FlexCare Perform elnevezésű karbantartási szolgáltatáscsomagját az ügyfelek igényeihez és az üzemeltetési követelményekhez szabták, a pótalkatrészeket érintő műszaki támogatástól a teljesen kiszervezett karbantartási megoldásokig. Az Alstom világszerte több mint 35 ezer 500 járművet tart karban, ezen felül megbízható partner az általa és a nem általa gyártott vasúti eszközök kezelése terén is – jelenti a Railway Pro.

(Nyitóképünkön a kölni S-Bahn-ra tervezett Alstom Adessia szerelvények látványterve. Kép forrása: Railway Pro)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek