Cseh kitérőkkel fejlődik a brit vasúthálózat

iho/vasút   ·   2025.04.20. 12:00
kitero_cseh_brit

A DTVS nyolcvanhat, a brit szabványoknak megfelelő szerkezetet gyárthat a Trackwork Ltd-nek.

A felek a napokban kötöttek megállapodást. A DT-Výhybkárna a Strojírna (DTVS) szerint a szerződés megerősíti a vállalat innovációs képességét, valamint azt, hogy műszakilag igényes termékeket szállítson a legnagyobb kihívást jelentő piacokra.

A cseh cég egy speciális kovácsolószerszámot fejlesztett ki és tesztelt az 54E1A1/56E1 számú profilhoz, mely a brit előírásoknak eleget tevő, precíziós gyártást tesz lehetővé. Az úgynevezett tompahegesztési módszert alaposan tesztelték a kötések szilárdsága, tartóssága és hosszú élettartama, valamint a gyártási folyamat konzisztenciája érdekében.

A DTVS-től elmondták, a projekt kulcsfontosságú pontja a gyártási folyamatok homologizálása és a termékek közvetlenül a nagy-britanniai sínpályákon való tesztelése volt. Ez megerősíti a vállalat termékeinek minőségét és megbízhatóságát a brit vasúthálózaton való használat érdekében, utat nyitva a jövőbeli szállítások előtt.

A csehek most egy 60E1A1/60E2 1:20-as profil elfogadtatásán dolgoznak, melyet komoly műszaki kihívásnak neveztek. A speciális kovácsolószerszám kifejlesztése, valamint az Egyesült Királyságban és Csehországban történő tesztelése lehetővé teszi majd, hogy a DTVS más piacokon is kínálhassa a terméket – számol be a Railway Gazette.

(Nyitóképünkön a DTVS kitérője. Kép forrása: Railway Gazette)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!