Csehországban tesztelik a Hitachi Rail új hibridjét

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2021.04.13. 15:00
00_hitachi_velim

A szerelvény a villamos és dízelüzem mellett akkumulátoros üzemre is képes.

A közép-csehországi Velim közelében található Vasúti Kutatóintézet (VUZ) tesztpályáján próbázik a Hitachi Rail legújabb hibrid vasúti járműve, a HTR412 típusú szerelvény, amely a Trenitalia olasz vasúttársaságnak készült. A hibrid jármű a 3 kilovoltos áramrendszerű villamosított pályákon tud közlekedni, a nem villamosított pályákon pedig a dízelmotor mellett akkumulátoros üzemre is képes.

A HTR412 szerelvény egy négyrészes motorvonat, aminek van egy rövidebb, háromrészes változata is (HTR312), ugyancsak az olasz vasúttársaság megrendelésére gyártják. A gyártás a Hitachi rail olaszországi telephelyein zajlik Pistoiában, Nápolyban és Reggio di Calabriában zajlik. A beszerzés legalább hetven szerelvény leszállításáról szól, de összesen akár százharmincöt hibrid járművet is átvehet a megrendelő.

Az első szerelvények várhatóan még az idén forgalomba állhatnak Olaszországban.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.