Cseréldzsetik a mozdonyokat

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2018.05.18. 18:45
kiskep_05

A Cseh Vasutak a hét folyamán, szép csendesen, különösebb csinnadratta nélkül öszekapcsolta a Siemens által gyártott railjet szerelvényt a bérelt Vectronjukkal. A próba sikeres volt, a szerelvény és a mozdony – mivel egy és ugyanaz a gyártó, probléma nélkül kommunikál egymással, semmilyen hiba vagy nehézség nem mutatkozott a tesztek során. A tesztelésre a prágai tárolóvágányokon került sor.

forrás: Twitter.com

A vasúttársaság szóvivője szerint csak végszükség esetén vetik majd be a Vectronokat a railjetek továbbítására, az elsődleges cél az, hogy továbbra is a Taurusok legyenek a fő vontató járművek. A Vectronokat csak rendkívüli esetekben vetnék be, főleg abban az esetben, ha valamelyik Pendolinó meghibásodása miatt pótszerelvényként egy railjetet állítanának ki. A Vectronok egyébként az első olyan „idegen“ mozdonyok, amelyekkel a railjetet nemcsak vontatni, de tolni is lehet, azaz a vezérlőkocsiból irányítani. Eddig a Taurusokon kívül Csehországban csak a 380-as és 362-es sorozatú mozdonyok vontathatták a railjeteket szükség esetén, de ezek a szerelvényt csak körbejárás után vontathatják.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.