Dominál a DB Cargo Eurasia a Kína és Európa közötti vasúti szállításban

iho/vasút   ·   2021.09.07. 18:00
hofej_wilhelmshaven

A társaság csak idén öt új fuvart indított, nyolc célpontot összekötve.

Igencsak termékeny időszakot hagyott maga mögött az idei év áprilisától júniusáig tartó második negyedévével a DB Cargo Eurasia (DBCE): öt új szállítási útvonalat hozott létre Kína és Európa között, nevezetesen a Houma–Hamburg, Hofej–Wilhelmshaven, Hszian–Párizs, Nancsing–Tilburg és Hszian–Tilburg fuvarokat. A logisztikai hálózatot tovább bővítő új szolgáltatások ráadásul rövid időn belül, május vége és kora július között indultak el, és menetrend szerint fognak üzemelni a továbbiakban is.

A vállalat idei első új útvonalát a Nancsing–Tilburg jelentette május végén. Az első, különböző árukat szállító blokkvonat június 4-én futott be a dél-hollandiai városba; a 11 ezer 500 kilométeres út megtétele húsz napot vett igénybe. A szerelvényt természetesen hivatalos ceremóniával köszöntötték.

A következő fuvar elindulására egy hónapot kellett várni: az első, Hofejből Wilhelmshavenbe tartó vonat június 25-én startolt, körülbelül száz TEU (húsz láb hosszú, szabványos konténer) kapacitással. A szerelvényen Kínából érkező háztartási gépeket, textilárukat és elektronikai termékeket különböző európai célpontokra továbbították. A fuvart a DB Cargo Eurasia és partnerei, vagyis a kínai állam tulajdonában álló hofeji kikötő üzemeltetője, a Hefei International Land Port (HILP), a DB Cargo oroszországi és lengyelországi lányvállalatai (DB Cargo Russia és DB Cargo Polska), valamint a DB Cargo Intermodal Sales közösen üzemeltetik. Az útvonal második vonata július 27-én indult el. A szolgáltatás stratégiai fontosságú a Németország északnyugati csücskében fekvő Alsó-Szászország és a kelet-kínai Anhuj tartomány közötti hosszútávú kapcsolat szempontjából is.

Az első Hszian–Párizs fuvar június 28-án rajtolt, a második vonatot júliusban indították. A Csengcsou mellett található Houmából pedig június 30-án indult el az első, Hamburgba tartó szerelvény. Augusztus folyamán mindkét útvonalon közlekedett további fuvar.

Az új desztinációkon felül a DB Cargo Eurasia 2021 júliusában jogalanyként egy új leányvállalatot jegyzett be Kínában, a DB Cargo Transasiát, megkönnyítve az anyacég működését, hogy a szoros együttműködés segítségével eurázsiai vasúti szállítási szolgáltatást tudjon nyújtani.

A DBCE fő célja 2021-re továbbra is ugyanaz, mint eddig: a vállalat veszélyes árukat szeretne szállítani Kínán keresztül, amit még eddig nem sikerült megvalósítania, mivel a koronavírus-pandémia meglehetősen trükkös körülményeket teremtett. A DB Cargo Eurasia értékesítései igazgatója, Dmitrij Hasenkampf elmondta: ahhoz, hogy meg lehessen bizonyosodni a kínált szoltáltatás biztonságosságáról, ilyen esetekben személyesen kell találkozni, a korlátozások miatt azonban ezt nem lehet megtenni, ezért várni kell. 2022 viszont már a DBCE éve lehet – számol be a Rail Freight.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Negyvenéves a TGV

Károly Szabolcs   ·   2021.09.22. 13:00

A nagysebességű francia szuperexpresszek a légiközlekedés életképes alternatívájává váltak az elmúlt évtizedek alatt. Nincs megállás: jön a TGV M is!