Electronell: elektromos meghajtású autóbusz a Credótól
![00_electronell](/storage/31972/00_electronell.jpg)
A Rábaringen tartott első dinamikus teszt a mosonmagyaróvári és győri gyár több mint két éves alkotó munkájának eredménye – korszakhatár a Credobusnak, és a magyar buszgyártásnak is.
A Kravtex-Kühne Csoport több mint 1,1 milliárd forint értékű projektjében európai összehasonlításban is a legkönnyebb és leghatékonyabb elektromos buszcsalád jön létre. A 1,5–3 tonnával könnyebb buszokat azonos hatótáv eléréséhez huszonöt százalékkal kevesebb akkumulátorral kell felszerelni. Ez a szóló busz esetén négy helyett három akkumlátorcsomagot jelent. A képlet egyszerű: ultrakönnyű konstrukció, kevesebb akkumulátor, minimális energiafelhasználás – kategóriaelső életciklusköltség.
Magyarországon egyedülálló e-mobilitási kompetenciákat épített ki a Credobus az elmúlt két évben. A generálpartner nélküli fejlesztésnek köszönhetően az Electronell a leginnovatívabb, és messze a legmagasabb magyar hozzáadott értékű elektromosjármű-család. Nemcsak a váz és az összeszerelés hazai: a fő rendszerelemek kiválasztása és adaptálása, valamint a kiemelt rendszerintegrációs- és szoftverfejlesztési feladatok is Magyarországon valósultak meg. Az Electronell modellek a Credobus saját erősáramú elosztójával (HVBOX), hajtásvezérlő szoftverével, valamint passzív hűtési rendszerével készülnek.
![02_electronell](/storage/31973/02_electronell.jpg)
![03_electronell](/storage/31974/03_electronell.jpg)
![05_electronell](/storage/31975/05_electronell.jpg)
![04_electronell](/storage/31976/04_electronell.jpg)
![06_electronell](/storage/31977/06_electronell.jpg)
Kizárólag bizonyított, prémium minőségű, és többségében európai márkájú komponenseket használ fel a Credobus az autóbuszok megépítéséhez:
- az Akasol (Borgwarner) akkumulátorcsomag,
- a Voith VEDS hajtásrendszer, valamint
- az Eberspächer, Knorr-Bremse, ZF és DANA gyártmányú segédüzemi rendszerek
mind a hosszú élettartamot, és a dízelüzemnél megszokott megbízhatóságot szolgálják.
A most megkezdett, utasok nélküli gyártásközi futáspróbák és dinamikus vizsgálatok a következő időszakban folyamatosan zajlanak Győrben és a környező településeken – kis szerencsével bárki találkozhat az első Electronell-lel. A néhány hónapos tesztfolyamatot követően az Electronell 12 készen fog állni a szériagyártásra, és még idén követi a csuklós Electronell 18.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!