Elkészült a DB első kínai gyártású hibridmozdonya

iho/vasút   ·   2018.08.30. 20:00
400px_crrc_azlok

A négytengelyes, AZLok típusnevű dízelmozdonyok dízelerőforrása egy generátort hajt meg, ami lítium-titanát-oxid akkumulátorokba termeli az elektromosságot. A rendszer összesen hétszázötven kilowatt teljesítményre és száz kilométer per órás legnagyobb üzemi sebességre képes. Ha a gép nem mozog, a dízelmotort és a generátort ki lehet kapcsolni, a szükséges energiát az akkumulátorok biztosítják. A Railway Pro arról ír, hogy a hibrid technológia használatával a hagyományos dízelmozdonyokhoz képest körülbelül harminc százalékkal kevesebb energiát használ fel az AZLok, a visszatápláló (regeneratív) fékrendszernek köszönhetően pedig a félkezési energia nyolcvan százaléka visszatermelhető.

Elkészült a DB első kínai gyártású AZLok hibridmozdonya. A gépet a szeptemberi InnoTranson mutatják be hivatalosan (forrás: IRJ)

A Deutsche Bahn (DB) idén júniusban írt alá keretszerződést a kínai gyártóval legfeljebb húsz mozdony vásárlásáról, melyből négyre azonnal be is nyújtották igényüket. A vasúttársaság két AZLokot karbantartó szerelvények mozgatására, valamint a hamburgi S-Bahnon tolatási feladatokra tervez bevetni. Az első gép még július 26-án hajózott ki a sanghaji kikötőből, Hamburgba pedig a napokban fut majd be.

A DB és a CRRC Zhuzhou a szeptemberi berlini InnoTrans 2018 vasúti szakkiállításon és vásáron mutatja be hivatalosan a hibrid AZLokot – jelenti az International Railway Journal.

* *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.