Elkészült az utolsó rövid CAF Dunakeszin
Hétfő éjszaka útnak indult az (egyelőre) az utolsó, Dunakeszin végszerelt rövid CAF Urbos villamos a fehér úti BKV Vasúti Járműjavító üzembe, a VJSZ-be. A villamost vasúton, tehervonatban szállította a Continental Railway Solution (CRS) magán-vasúttársaság: két hattengelyes pőrekocsin utazott a CAF, a szerelvényt pedig a CRS új Kocúrja (742 112) húzta.
A különleges szállítmány maximális sebességét húsz kilométer per órában állapították meg, így csak a személyforgalom lecsengése után, éjjel 11 óra körül indulhattak el a Dunakeszi Járműjavítóból. A menet Dunakeszi állomáson várta meg a legutolsó páratlan személyvonatot, éjfél körül indult tovább a Rákosrendező–Zugló–Kőbánya-teher útvonalon. Érdekesség, hogy a Városligeti elágazástól Kőbánya-teherig a helytelen vágányon haladt a „villamosvonat” – a másikon egy Desiro zúzott el Köki felé szerelvénymenetben és még egy szolnoki személyvonat is akadt a Nyugatiból.
A szerelvény azután hajnali fél négyig Kőbánya-teheren rostokolt, a BKV ekkor tudta fogadni a villamost. A szerelvényt egész a VJSZ-ig a CRS mozdonya továbbította. Korábban a metrószállításoknál kicsit másképp zajlottak az események: a nagyvasúton a Bobó csak az iparvágány közepéig vitte el a szerelvényt, onnan már a telep saját kismozdonya húzta be a szállítmányt.
Budapestre a CAF Urbos 3 típusú villamosok a 2013-as tender megnyerése után kétféle hosszban érkeztek. A rövid, harmincnégy méter hosszú villamosból harmincöt, a hosszú, ötvenhat méteres szerelvényekből a BKV tizenkettőt vásárolt összesen 27 milliárd forint értékben. Az első rövid CAF 2015. szeptember 17-én állt forgalomba a 3-as vonalon, azóta a rövid CAF-okkal feltöltötték a 3-as vonalat, több kocsi pedig a Fonodón szolgál. Érdekesség, hogy a pesti és a budai rövid CAF-ok helyhez kötöttek: a Lánchíd alatti alagút kialakítása miatt a budai vonatok orr-részét ehhez alakították, a pesti villamosok pályakotrója viszont fennakadna itt.
A Dunakeszi Járműjavító a CAF-fal 2015 szeptemberében kötött szerződése alapján egyelőre nyolc rövid villamos végszerelését és állópróbáit végezte el, ennek a kontingensnek az utolsó példánya a 2235-ös pályaszámú villamos, ami most éjjel kelt útnak, miután Dunakeszin készre szerelték. A járműgyártók közti szerződés értelmében, ha a BKV 2021-ig lehívja a hetvenhét szerelvényes opcióját, akkor azokat a szerelvényeket is Dunakeszin végszerelik majd.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!