Fővárosi buszbeszerzés: Tarlós szerint még van egy hete a kormánynak

MTI/iho   ·   2016.06.29. 11:15
metropotlo_modulok0

Tarlós István főpolgármester ezzel kapcsolatban azt is megjegyezte, a múlt héten ezzel nem foglalkoztak a kormányülésen. Közölte, nem a főváros tervezte, hanem a kormány kérte, hogy a 3-as metróvonal felújításának ideje alatt szükséges járműpótlást szolgáltatásvásárlással oldják meg. Ehhez szükséges a kormány részéről garanciavállalás az esetleges többletköltségekre.

– Ha most időhúzás folyik, akkor nem Tarlóst büntetik, meg nem is a fővárost, hanem a kormány a saját idejét fogyasztja – fogalmazott Tarlós István, hozzátéve: ugyanis a metrópótló buszok ügyében van érvényes és végrehajtható fővárosi közgyűlési határozat.

A szolgáltatásvásárlás mellett létezik a buszvásárlásra két – egy olcsóbb és egy drágább – opció. A legolcsóbb nyertes tender lengyel buszok vásárlásáról szól – mondta a főpolgármester, aki kitért arra, már a negyedik határidőt adták a kormánynak, hogy mozgástere legyen. A lengyel Solaris buszok ugyan a legolcsóbbak lennének, ám félő, hogy egy alkatrészutánpótlás nélküli, kifutó típusról van szó, amelyek üzemidejének második felében a működtetés már igen sok pénzt emésztene fel. A MABI-Bus Kft. ajánlata ugyan magasabb árat tartalmazott, de a csuklós Modulo buszokhoz folyamatosan tudják biztosítani a szükséges alkatrészeket, a lengyelekénél alacsonyabb áron.

Hangsúlyozta: azt kérik a kormánytól, hogy ha a főváros megvétózza a legolcsóbb és időben is megfelelő ajánlatot, akkor a kormány adjon egyértelmű garanciát az általuk kért megoldásból következő esetleges magasabb költség és a legolcsóbb ajánlat közötti árkülönbözet megtérítésére.

A múlt pénteki kormányüléssel kapcsolatban elmondta, a buszbeszerzés ügyében állítólag őt akarták megvárni, és mivel nem volt itthon, az üggyel nem foglalkoztak. Tarlós István ezt egy ürügynek tartja, hiszen Bagdy Gábor főpolgármester-helyettesnek felhatalmazása volt arra, hogy ezen a kormányülésen részt vegyen és ott a fővárost képviselje. Erről a Miniszterelnökséget és az illetékes szakminisztert egyaránt írásban értesítették – jegyezte meg.

A főpolgármester közölte azt is, hogy a július 5-i kormányülésre is meghívták, de a kormányfőnek jogában áll két kormányülés között személyesen is kormányhatározatot hozni.

– Mindent megteszünk a 3-as metró felújításáért, a kormány, a főváros egyaránt, sajnálom, hogy a buszos ügyben a kormány közeli körökben valaki hezitál – fogalmazott. Tarlós István a sajtótájékoztatón „hazug pimaszságnak nevezte” és visszautasította Vitézy Dávidnak, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) volt vezetőjének azt a véleményét, hogy ő nem kedveli a magyar buszokat. Hozzátette: Vitézy eltávolításának az egyik fő oka éppen az volt, hogy panaszok szerint a BKK rendszeresen olyan tendereket írt ki, amelyek a magyar vállalkozók számára kedvezőtlenek voltak. Ez a kormány észrevétele is volt – jegyezte meg Tarlós István.

A főpolgármester találgatásként értékelte a Népszabadság azon értesülését, hogy az OTP vezetésével alakuló banki konzorcium finanszírozhatná a 3-as metró infrastruktúrájának 137,5 milliárdos felújítását, ha az Európai Unió nem támogatja a projektet.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

CER Csoport: irány a tőzsde!

iho/vasút   ·   2020.12.03. 09:00

Új mozdonyok beszerzésére fordítja a vasúti árufuvarozásban közel kétévtizedes tapasztalattal rendelkező CER Csoport azt a 2 milliárd 200 millió forint összegű tőkebefektetést, amelyben a Széchenyi Alapok és két független piaci társbefektető vesz részt.