Ismét Credobusokkal frissül a hazai buszflotta

iho/közút   ·   2025.04.10. 09:00
credobus_econell_next12

A Kravtex lett a befutó a MÁV-csoport elővárosi buszokra kiírt tenderén. Most százharmincegy szóló Econell Next állhat forgalomba.

Az Econellek legújabb generációját képviselő Nextből eddig csak a tizennyolc méter hosszú csuklós kivitelből állhatott forgalomba 47 példány, most viszont a tizenkét méteres szólók is megvethetik kereküket az utakon. A közbeszerzést megnyerő járművek Baranya, Bács-Kiskun, Fejér, Győr-Moson-Sopron, Somogy, Tolna, Vas, Veszprém és Zala vármegye közlekedésében emelhetik a szolgáltatás színvonalát.

A Kravtex-Kühne Csoport szerint a korszerű járművek 19,5 hüvelykes/collos kerekei, valamint az optimalizált vázszerkezet áttörést jelent a tömegcsökkentésben, mivel így a kategória átlagához képest másfél tonnával alacsonyabb saját tömeg érhető el.

A szerződést a tíznapos moratórium lejárta után, április 20-án írhatja alá a MÁV-csoport és a győri-mosonmagyaróvári gyártó, a hatályba lépést követően pedig megkezdődhet a járművek leszállítása és szolgálatba állítása. Ez hamarosan meg is történhet, mivel a buszok nagy részét már előre, saját kockázatára megépítette a Kravtex.

Az Econell-platformra építve a Kravtex mind a szóló, mind a csuklós verzióból létrehozott teljesen elektromos hajtású verziót, megteremtve ezzel az Electronell modellcsaládot. A csuklós ráadásul az első magyar gyártású elektromos csuklós busznak számít.

(Nyitóképünkön a már legyártott buszok várják a forgalomba állítást. Kép forrása: Lázár János építési és közlekedési miniszter Facebook-oldala)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek