Kapkodás és fejetlenség az agglomerációban
Idén januárban jelentette be a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, hogy – jogszabályi változások miatt – májustól a Volánbusz veszi át a Budapest határát átlépő, agglomerciós járatok üzemeltetését. A Volánbusz ki is írt rögtön három tendert: egyet határozott idejű buszbérlésre, egyet új buszok vásárlására, egyet pedig mindezek finanszírozására. Az első tender célja használtbusz-bérlés az új buszok érkezéséig tartó időszakra. Ez utóbbi pályázat végül sikertelen lett, mivel senki nem adott be ajánlatot, még a titkon remélt nagy esélyes BKV sem, hiszen álláspontjuk szerint nyártól sok helyen kell majd kötöttpályát pótolni, ahova kelleni fog a plusz kocsi.
Az új buszok vásárlásáról szóló tendert végül a szakmai kritikák miatt visszavonták, de az előzetes tervekkel ellentétben újat még nem írtak ki, így a Volánbusznak egyelőre se új, se bérelt busza nem lesz május 1-től. Mivel ilyen rövid idő alatt sehonnan sem lehet egy százas nagyságrendű használt flottát „leakasztani”, ezért felmerült, hogy kitolják a kezdési határidőt 2014 január 1-re. Egyes források pedig 2013 őszét jelölték meg lehetséges kezdési időpontnak.
A megoldást végül egy most kiírt tender jelentheti, amiben a 2013. május 1. és 2014. január 31. közötti időszakra vásárolna autóbuszos szolgáltatást a Volánbusz. A szólóknál megadott 11 méter, illetve a csuklósok 16,5 métere azt sejteti, hogy 200-as Ikarusok is szóba jöhetnek. Legutolsó információnk a tender alapján a jövő januárig tartó átmeneti időszakra maradna a BKK, mint szolgáltató, de immáron a Volánbusz megbízásából.