Készülnek az NTV új Italo-szerelvényei

iho/vasút   ·   2016.12.27. 16:15
400px_ntvpendolino

Az NTV első körben nyolc szerelvényt hívott le 2015 októberében, hatszáznegyvenmillió euró értékben, húsz évre szóló karbantartással. A vasúttársaság két hónappal később benyújtotta igényét a megállapodás által biztosított további négy szerelvényre, ezzel egyidejűleg a karbantartási időszakot is harminc évre növelte. Az Alstom a tervek szerint 2017 végéig szállítja le a vonatokat, amelyekkel 2018 márciusától lehet majd találkozni a menetrend szerinti forgalomban. A karbantartás az Alstom Nápoly közelében található nolai telephelyén zajlik majd.

Újabb tizenkét nagysebességű Alstom-vonattal bővíti járműflottáját az olasz NTV (forrás: Railway Gazette)

A Railway Pro arról ír, hogy a hétkocsis, 187 méter hosszú, szekrénybillentésre nem képes vonatok négyszáznyolcvan ülőhelyet fognak kínálni, legnagyobb üzemi sebességük pedig kétszázötven kilométer per óra lesz. Az első kész vonófejet a napokban mutatták be hivatalosan az Alstom olaszországi, saviglianói üzemében, ahol a Pendolino-vonatok készre szerelése folyik. A jármű külseje nem tagadja meg olasz voltát, a rubinvörös dukkózás lenyűgöző, művészi formákat borít. A futurisztikus orr-rész ütközésvédelmi funkciókat teljesít, az oldalán pedig az Italo márkajelzés elengedhetetlen arany nyúl logója díszeleg. A jármű műszakilag is környezetbarát: jelentős mértékben újrahasznosítható anyagokból készült. Az optimálisan elosztott hajtásrendszernek köszönhetően kiemelkedően hatékony a legújabb Pendolino: jobb gyorsításra és növelt fékezésienergia-visszatáplálásra képes.

A nagysebességű vasúti szolgáltatásokra specializálódott NTV jelenleg huszonöt Alstom AGV-szerelvényt üzemeltet, melyekkel Italo márkanév alatt vesz részt a piaci versenyben az olasz nemzeti vasút Trenitalia ellen a Milánót, Bolognát, Firenzét, Rómát és Nápolyt összekötő nagysebességű hálózaton. A társaság elnöke, Andrea Faragalli Zenobi elmondta, az új vonatokkal ötven százalékkal növelhetik az utaskapacitást, és új útvonalakon is közlekedhetnek, reflektálva a folyamatosan növekvő igényekre – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek