Korszerűbb vasút Gyoma és Békéscsaba között

iho/vasút   ·   2011.12.08. 15:52

Újabb vasúti nagyberuházást írt ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. A tervek szerint Gyoma és Békéscsaba között korszerűsítik a vasutat. A beruházó NIF csütörtökön írta ki a kivitelezésér vonatkozó közbeszerzési eljárást.

A Gyoma–Békéscsaba (kiz.) vasútvonal rekonstrukciója a Budapest–Lőkösháza vonal felújításának részeként valósul meg. A Budapest–Lőkösháza vasútvonal az európai törzshálózat, a Páneurópai IV. korridor része, az egyik legfőbb összeköttetés a Balkán felé. A vasútvonalat az Európai Unió követelményeinek megfelelően folyamatosan kétvágányú pályává kell alakítani. Alkalmassá kell tenni a százhatvan kilométer per órás pályasebességre, és kétszázhuszonöt kilonewton engedélyezett tengelyterhelésre.

A vonalszakaszon átépül három állomás, Csárdaszállás, Mezőberény és Murony valamint az állomásokat összekötő nyílt vonal. Új felsővezetéki rendszer épül ki, valamennyi állomáson aluljáró épül a peronok megközelítésére. Az esélyegyenlőséget rámpák biztosítják. Gyomaendrőd belterületén új közúti aluljáró, Mezőmegyer területén pedig új gyalogos-kerékpáros aluljáró épül.

Az állomások átmenő fővágányai is 160 kilométer per órás sebességre épülnek át, sínkoronától mért 55 centiméteres magasperonok lesznek térvilágítással. Megújul a felsővezetéki rendszer és az áramellátás, ehhez kapcsolódva korszerű, villamos váltófűtést építenek ki. Az állomások felvételi épületei a műszaki és forgalmi követelmények szerint átépülnek, Muronyban új felvételi épület készül.

A fejlesztés célja többek között a széles peronok és gyalogos aluljárók kiépítésével a balesetveszély csökkentése, emellett az akadálymentesítés jegyében rámpát alakítanak ki a mozgáskorlátozottak részére. A környezeti ártalmak csökkentésére zajvédő falat építenek összesen 1220 méter hosszban.

A közbeszerzés eredményhirdetése után a kivitelező 2012-ben kezdheti meg a munkálatokat, ami után előreláthatóan 2014 második félévében készül el a korszerűsített, mintegy 30 kilométer hosszú vasúti vonalszakasz. Az ajánlattételi határidő 2012. január 26-a, az eredményhirdetés tervezett időpontja pedig 2012. március 26.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!