Lesz még a kettőből egy!

iho   ·   2015.09.15. 11:15
00kicsi

Látványosat lépett előre a Széll Kálmán tér felújítása szeptember elején. Augusztus utolsó napjától kezdve a 61-es villamos a Szilágyi Erzsébet fasorról már bejár a térre (a 4-es, 6-os villamosok végállomási kihúzóján fordul egyelőre), és az összeköttetés sincs messze. Elbontották ugyanis a hónapok óta a villamosalagútban tornyosuló depót, fölötte pedig a Várfok utca felső részének felújításán dolgoznak. Lassan, de biztosan épül a teret körbefogó villamospálya is, nekiláttak a 18-as villamos régi végállomásán az alépítménynek.

Ilyesmit sem láttunk hónapok óta: a villamosalagút túlsó végét!<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(Kemsei Zoltán felvételei)

Középen azonban semmi változás, azaz mégis: a metrókijárat épülete előtt felbontották a járdát. Az ideiglenes jegypénztárakhoz vezető út továbbra is zsákutca, nem lehet a Várfok utcai végállomást onnan megközelíteni. Az új fogadóépület melletti területet – az északi 61-es villamos végállomása miatt – szabaddá tették, egy keskeny peronról lehet az egyvágányos visszafogóra (leendő műszaki tároló) beálló villamosra felszállni.

„Budán, a vár alatt, van egy kedves tér” – Az iho.hu Moszkva Széll Kálmán tér-dossziéja

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.