Megérkezett Bengaluru első automata metrószerelvénye
Az indiai nagyváros metróvállalata tizenöt hatkocsis, vezető nélküli vonatot rendelt a CRRC Nanjing Puzhentől a még építés alatt álló úgynevezett sárga metróvonalra.
A Bengaluru Metro Rail Corp (BMRCL) 2019 decemberében írt alá egy 15,8 milliárd rúpia (jelenlegi árfolyam alapján 65,8 milliárd forint) értékű megállapodást a CRRC Nanjing Puzhennel, összesen 36 hatkocsis metrószerelvény vásárlásáról, melyek közül tizenötöt fedélzeti kommunikációalapú vonatvezérlő rendszerrel látnak el, így képesek a vezető nélküli, automatikus üzemre a sárga vonalon. A nem automata vonatokkal pedig a járatok sűrűségét növelik a lila és a zöld vonalakon.
Az első két prototípus metrószerelvényt Kínában építik meg, a többi az indiai Titagarh Rail Systems kolkatai (Kalkutta) üzemében készül majd el, a kínaiakkal együttműködve. Erről 2022 júliusában állapodtak meg, így a CRRC eleget tud tenni a bizonyos helyi előállítási szintet előíró „Make in India” (lényegében: indiai termék) követelménynek.
Az első fecske a napokban hajózott be Csennai (Madrász) kikötőjébe, onnan pedig kamionon vitték el a bengalurui Hebbagodi telephelyre.
A zöld metróvonalon található Rashtreeya Vidyalaya utat a város délkeleti részén fekvő Bommasandrával összekötő sárga metróvonalon leghamarabb idén nyáron vehetik fel a forgalmat, a kellő mennyiségű gördülőállomány leszállításától és üzembe helyezésétől függően. A 18,8 kilométer hosszú, teljes hosszban magasvasúti pályán vezető vonal tizenhat állomást fog kiszolgálni. A vezető nélküli üzemhez a Siemens Mobility és a Siemens India szállítja a GoA4 szintű kommunikációalapú vonatvezérlési rendszert – számol be a Railway Gazette.
(Nyitóképünkön Bengaluru első automata metrószerelvénye. Kép forrása: CRRC / Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!