Megjelent a romániai motorvonattender

iho/vasút   ·   2019.04.05. 18:45
400px_cfr_desiro

Az első negyven vonatra 1,7 milliárd lejt (113 milliárd forintot) szánnak, azaz egy szerelvény nagyjából 2,8 milliárd forintba kerülhet, a vonatszemélyzet képzésével együtt. A teljes keret a szintén opcionális harmincévnyi karbantartással 4,55 milliárd lejt (302 milliárd forintot) kóstál. A beruházást részben a Nagy Infrastrukturális Operatív Programból (POIM), részben pedig az állami költségvetésből finanszírozzák – jelenti a Railway Pro.

A CFR új villamos motorvonatai a dízelüzemű Siemens Desirókat fogják leváltani a legkorszerűbb vasúti járműveiként. A román vasúttársaság lépéskényszerben van, így negyven plusz negyven villamos motorvonatra írtak ki tendert (fotó: T. Hámori Ferenc)

A gyártók a pályázatokat június 3-áig adhatják be, az értékelés augusztus 5-éig várható. Az értékelés során a legfontosabb tényező az ajánlott legalacsonyabb ár: nyolcvan százalékban fog számítani. A műszaki jellemzők mindössze húsz százalékot fognak nyomni. Ennek egyik felét a mennél nagyobb férőhely-kapacitás teszik ki: az alapként meghatározott kétszáz ülőhelyen felüli székezést kínáló járműveknél minden tíz újabb ülés két-két százalék pluszt ér, maximum kétszázötven székig. A másik felét a biztonsági és kényelmi funkciók jelentik, ebben három százalékot ér az Európában már közlekedő, az Európai Unió Vasúti Ügynöksége által is elismert jármű. A jelentkezőknek igazolniuk kell, hogy az elmúlt három év során már legalább negyvenet eladott a típusból, minimum nettó 114,28 millió lej (7,6 milliárd forint) értékben karbantartási szolgáltatásokat is nyújtva. A nyertesnek a szerződés aláírásától számított kétszázhúsz hónapon belül kell leszállítania a járműveket.

A maximum százhatvan kilométer per órás tempóra képes vonatok első adagja számos regionális és elővárosi viszonylatokon fog közlekedni, többek között a Bukarest–Ploieşti, a Dés (Dej)–Kolozsvár (Cluj-Napoca)–Kisbács (Baciu), az Arad–Temesvár (Timişoara)–Lugos (Lugoj), a Páskán (Paşcani)–(Jászvásár) Iaşi, a Konstanca (Constanța)–Feteşti és a Bukarest–Brăneşti–Fundulea útvonalakon. A második negyven vonattal a Brassó (Braşov)–Sepsiszentgyörgy (Sfântu Gheorghe), a Bákó (Bacău)–Románvásár (Roman), a Bukarest–Biharfélegyháza (Roşiori), a Kolozsvár–Aranyosgyéres (Câmpia Turzii)–Gyulafehérvár (Alba Iulia), a Galați–Brăila–Lacul Sărat, a Szucsáva (Suceava)–Páskán és a Bodzavásár (Buzău)–Ploieşti–Brazi útvonalakon találkozhatnak majd az utasok.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Van benne ráció

iho/vasút   ·   2020.11.27. 09:00

Hatékonyabbá és fenntarthatóbbá válik a menetrendváltástól a MÁV-Start járműgazdálkodása a 418 sorozatú dízelmozdonyok, illetve a dízel motorvonatok átcsoportosításával.