Megújulnak a MÁV-Start Traxxai

Az Alstom és a MÁV Vagon hárommillió euróért frissíti fel a huszonöt villamosmozdony forgóvázait.
A várhatóan három év alatt megvalósuló projekt célja a járművek minőségének és megbízhatóságának javítása, valamint a vasúti közlekedés biztonságának és hatékonyságának növelése.
A felújításhoz szükséges munkálatokat a két cég közösen végzi el: a MÁV Vagon a forgóvázak felújításáért, a hajtóművek le- és visszaszereléséért, a kerékpárok javításáért felel, míg az Alstom a hajtóművek nagyjavítását, az új tengelyek és keréktárcsák szállítását végzi. A mozdonyokat a forgóvázak cseréjének idejére egyenként vonják ki a forgalomból, majd a megújulást követően ismét forgalomba állnak. A forgóvázak szét- és összeszerelése, valamint üzembe helyezése a MÁV Vagon szolnoki központjában történik, míg a hozzá kapcsolódó hajtóműfelújítást Németországban, Hennigsdorfban végzik.

A felújítandó hajtóművek első szállítmánya december 12-én indult útnak Szolnokról. A részegységek a javítást követően, várhatóan a jövő év első negyedévében érkeznek vissza, majd építik be a felújított forgóvázakba.
A 480-as sorozatú Traxx-ok a legfiatalabbak a MÁV-Start saját tulajdonú villamosmozdonyai közül: 2010–2012 között gyártotta őket az azóta az Alstommal 2021 januárjában összeolvadt Bombardier Transportation a németországi Kasselben. A flotta azóta összesen már több mint 60 millió kilométert futott.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!