Négyéves a megújult Mol Bubi

A BKK közbringaszolgáltatása hamarosan új korszak elé néz: a tervek szerint a 2026-ban induló új rendszerben kétszer annyi kerékpár, öt-hatszor több leadási ponttal és több mint nyolcvan százalékkal nagyobb területen szolgálja majd ki az igényeket.
A Mol Bubi-kerékpárok 2014 óta tartoznak hozzá Budapest városképéhez, azonban a kezdeti 1100 példányos flottához képest a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közbringarendszerének 2021-es megújítása új korszakot és jelentős fejlődést hozott a zöld biciklik és ezzel együtt a rendszeresen kerekezők életében. Budapesten ma már minden korosztály bubizik, a Bubi 1.0 radikális megújítása után öt-nyolcszorosára nőtt az utazásszám. Mindennek már négy éve, idén májusban negyedik születésnapját ünnepli a megújult Mol Bubi.
A 2021-es megújuláshoz képest négy év alatt 64 új gyűjtőállomással bővült a rendszer, a legújabb két állomást Újbudán alakították ki, melyekkel együtt összesen már 222 helyen lehet közbringát felvenni. Jelenleg 2460 kerékpár található a fővárosban, amelyet 2024-ben naponta csaknem tízezerszer béreltek ki. A legnépszerűbb napon, 2024. május 10-én majdnem 18 ezer utazás történt a rendszerben, összesen pedig több mint 3,6 millió bérlés történt a fővárosban.
A BKK nemrég különleges animációval rukkolt elő a Mol Bubi-kerékpározások egy átlagos hétköznapjáról. A videóban, amelyben a 2024. szeptember 3-i, valós idejű Mol Bubi-kerékpárfelvételi és -leadási adatokat használták fel, több mint kétszáz Bubi-gyűjtőállomás csaknem kétezer, forgalomban lévő kerékpárjának felvételi és leadási adata szerepel. Mindebből egy másfél perces felgyorsított animációban rajzolódnak ki a közösségi kerékpárokkal történő szimulált utazások.
A jövőben egészen máshogy néz majd ki egy ilyen szimuláció: a megújuló Bubi 3.0 közbringarendszer a tervek szerint kétszer annyi kerékpár, ötször-hatszor több leadási ponttal, és több mint nyolcvan százalékkal nagyobb területen szolgálja majd ki az igényeket.
A BKK 2026-ban egy új, nemzetközi viszonylatban is innovatívnak számító közbringarendszer indítását tervezi, amely a mostaninál jelentősen nagyobb, rugalmasan bővíthető flottával és elektromos rásegítésű kerékpárokkal valósul majd meg. A BKK a szolgáltatás folytatásához tavaly ősszel közbeszerzési eljárást indított, amely jelenleg is folyamatban van. Az eljárás eredménye, hogy ki lesz a Bubi új szolgáltatója, pár hónapon belül kiderül. A BKK eltökélt célja, hogy a Bubi új generációjában is folyamatosan fejlessze majd a szolgáltatást, továbbá, hogy rugalmasan bővíthető flottával, a korábbinál sokkal nagyobb területet lefedve, továbbra is kedvezményes árakkal tegye vonzóvá a városi kerékpározást. Az új rendszer kerékpárjai 2026 elejétől fokozatosan jelenhetnek meg a fővárosi utakon.
A tervek szerint az új közbringarendszer legalább ötezer kerékpárt bocsát majd használatra, amelyből legalább ezer elektromos rásegítésű lesz, és a jelenlegi szolgáltatási terület határától messzebbi, minden fontos, legalább harmincezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópontot, így az összes metróállomást is lefedi majd. Az új szolgáltatás olyan városrészekbe is elér majd, mint az Örs vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-városkapu, a József Attila-lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy az Őrmező. A kerékpárok ráadásul már a Mobi-pontokon is felvehetők és leadhatók lesznek.
Írásunk a BKK céges közleménye alapján készült.
(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: BKK)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!