Nem ad éjszaka jegyet a BKV

iho/vasút   ·   2012.03.14. 12:40

Február 18-án a BKV forgalombiztonsági okokból „jelentősen korlátozta” a forgalmi ügyeleteken történő jegyeladást, áll a birtokunkba került dokumentumban. Az Index kedden érdeklődött, miért nem lehet az esti órákban jegyet venni a metróban sem a pénztáraknál, sem a forgalmi ügyeleteken, a BKK azonban nem tudta megmondani, sőt vizsgálatot indított az ügyben.

Mint az internetes lap megtudta, a jegyárusítást február 28-án korlátozta le a BKV, méghozzá a 01/GVHU/2012. számú gazdasági vezérigazgató-helyettesi utasításban.

Ebben az áll, hogy „a forgalombiztonsági szempontok figyelembevételével jelentősen korlátozásra kerül az értékesítés” a metróállomások kétharmadán. Konkrétan a Déli pályaudvar, a Batthyány tér, Kossuth Lajos tér, az Astoria, a Blaha Lujza tér, a Puskás Ferenc Stadion, az Örs vezér tere, a Kőbánya-Kispest, a Határ út, a Pöttyös utca, az Ecseri út, a Népliget, a Nagyvárad tér, a Lehel tér, a Dózsa György út, az Árpád híd, a Forgách utca, a Gyöngyösi utca, az Újpest-Városkapu, és az Újpest-Központ állomásokon a pénztárzárás után nem lehet venni jegyet a forgalmi ügyeleteken.

Mivel a jegykiadó automaták többsége nem működik, az azt jelenti, hogy akinek nincs kéznél jegye, az este már nem utazhat a metróval, sok helyen ugyanis ha jegyvételi lehetőség nincs is, de az ellenőrök ott állnak a bejáratnál, és nem engedik be a jegy nélküli utast.

Információk szerint a változtatást a forgalmi ügyeleten dolgozók könyörögték ki (évekig tartó egyeztetések eredményeként), arra hivatkozva, hogy zavarják a munkájukat az éjszaka bekóválygó utasok.

A februári belső tájékoztató körlevélben az áll, hogy „az utasok előtájékoztatása folyamatban van”, amiről így utólagosan elmondható – főként, ha még a BKK sem tud róla –, hogy nem túl jól sikerült.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.