Sikeresen zárultak a Coradia iLint hollandiai tesztjei

iho/vasút   ·   2020.10.05. 12:00
alstom_coradia_ilint

Az Alstom hidrogénmeghajtású motorvonatát még márciusban próbázták mindenre kiterjedően Groningen tartományban.

A holland tartomány nemrégiben adott ki jelentést a járművel, utasok nélkül végzett tesztek eredményeiről. A próbákat Groningen tartomány, az Arriva közlekedési társaság, a holland vasúti infrastruktúra-kezelő ProRail és az Engie energiavállalat közösen hajtotta végre az ország északi részén, a Groningen és Leeuwarden közötti 65 kilométeres vonalszakaszon, a DEKRA független vizsgálati ellenőrző és tanúsító társaság vezetésével. A tesztek célja az volt, hogy megvizsgálják, egy hidrogén-üzemanyagcellás vonat teljes mértékben fenntartható alternatívát jelent-e az ország északi részén jelenleg közlekedő dízelüzemű szerelvényekkel szemben.

A jelentés alapján az Alstom előremutató járműve sikeresen teljesítette a vizsgálat négy célját, vagyis hogy a hollandiai nemzeti biztonságértékelő NSA engedélyezze a vonat közlekedését az ország vasúthálózatán; teljes mértékben zéró emissziós legyen, tökéletesen illeszkedve a jelenlegi menetrendi kínálathoz; a hidrogén-utántöltés gyors és könnyű legyen; valamint hogy megismertesse a hidrogénalapú mobilitást a nagyközönséggel.

Németország után Hollandia a második ország Európában, ahol az Alstom hidrogénvonata egy egyedülálló, emissziómentes megoldást kínálhat a nem villamosított vasútvonalakhoz. A tesztek azt bizonyították, hogy a szerelvény rendelkezésre állás és megbízhatóság szempontjából is megfelelő, ugyanazokkal a teljesítménymutatókkal rendelkezik, mint a dízeljárművek, ráadásul halkabb és környezetbarátabb is azoknál. A Coradia iLint támogatja a globális fenntartható közlekedési rendszerek felé történő átállást.

A szolgáltatási teljesítményt tekintve mind a mindenhol megálló, mind pedig a kevesebb helyet kiszolgáló expresszvonatok menetrendjeit sikerrel vette az iLint. A hidrogénfogyasztást, az infrastruktúrával való kompatibilitást, a gyorsulást, a fékezést, az utascserét, a maximális sebességet és a kisegítő rendszerek teljesítményét érintően is gond nélkül üzemelt minden. A holland mozdonyvezetők kellemesnek találták a vonat viselkedését, könnyű vezethetőséggel. A zöld hidrogén utántöltése még a vártnál is gyorsabban és biztonságosan zajlott. Ezen felül az iLint még jóval halkabb is, mint a jelenleg forgalomban lévő dízelvonatok – ezt a tesztek is bizonyították –, ami az utasok és a vasútvonalak mentén élők kényelmét javítja.

A jelentésben arra a következtetésre jutottak, hogy a célok teljesülésével a hidrogénüzemű vonat teljes mértékben működőképes alternatívát jelent a dízelüzemmel szemben.

Mindeközben Ausztriában az ÖBB is tesztel egy Coradia iLintet: szeptember 12-étől tíz héten át próbálja ki a hidrogénhajtású motorvonat tulajdonságait. Az osztrák vasúttársaság feltett szándéka, hogy jelentősen csökkentse a károsanyag-kibocsátást a nem villamosított vonalakon is.

Az iLintek eddig leginkább Németországban vannak jelen: tizennégy szerelvény közlekedik Alsó-Szászországban. Továbbá a Majna-frankfurti régió is rendelt 27 motorvonatot.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút

Hosszabbodó HÉV-pótlás

iho/vasút   ·   2012.07.16. 10:06
Műszaki okok miatt továbbra is buszok járnak a Szentlélek tér és Batthyány tér között.