Személyzet nélküli nehéz tehervonatot teszteltek Kínában, sikerrel
A száznyolc kocsiból álló, csaknem 1300 méteres próbaszerelvény Huanghua és Tungcsing városok között közlekedett le a napokban. A technológia által gyorsabbá és gazdaságosabbá válhat a szénszállítás Kínában.
A 10 ezer 800 tonnás tehervonat két és fél óra alatt tette meg az észak-kínai Hofej tartományban található Huanghua, valamint a keleti Santung tartományban fekvő Tungcsing közötti távot; az útvonalon elsősorban szenet szállítanak. A sikeres teszt kulcsfontosságú mérföldkövet jelent az automatizáltról a személyzet nélküli nehéztehervonati technológiára történő fejlesztésben.
Kínai médiaértesülések szerint mihelyst a személyzet nélküli üzemet széles körben átveszik, az ország vonatainak átlagsebessége 1,7 kilométer/órával nőhet, az átlagos vontatási energiafelhasználás pedig 2,9 százalékkal fog csökkenni, jelentősen növelve Kína nyugat–keleti irányú szénszállításának hatékonyságát. A személyzet nélküli megoldást eddig elsősorban a városi vasúti rendszereknél alkalmazták Kínában és máshol is, és a nehéz tehervonati szállítás terén sem használták széles körben.
A tesztvonatot független beszállítók gyártották és irányították, a kulcsfontosságú technológiáktól az irányítási modellekig. A kutatócsoport létrehozta Kína első intelligens nehéztehervonati vasúti közlekedési paradigmáját, ami központi forgalomirányítási rendszert és intelligens vonatvezérlő rendszert foglal magába.
A próbaszerelvény három kulcsfontosságú technológiája (átfogó támogatás és szimuláció, távvezérlés és autonóm vezetés, integrált biztonsági felügyelet levegőből, űrből és földről) kritikus gyártási hiányosságokat pótol Kínában – számol be a Global Times.
(Nyitóképünk forrása: Global Times / VCG)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!