Teljes erővel hibás keresztaljak után kutat a DB
Gőzerővel keresik a potenciálisan hibás keresztaljakat az idei júniusi bajorországi halálos siklást követően. A munkálatok miatt az eddigieknél is több forgalomkorlátozás várható.
A Deutsche Bahn számításai szerint országszerte körülbelül 130 ezer aljat vizsgálnak majd meg, probléma esetén pedig azonnal cserélik is a hibás alkatrészt. Ez várhatóan további vágányzárakat, sebesség- és forgalomkorlátozásokat fog eredményezni a munkálatok idejére.
Egy folyamatban lévő vizsgálat eredményeként a DB most úgy véli, hogy egy, a beton keresztaljak gyártásához felhasznált bizonyos típusú kőzet lehet az oka annak, hogy az eszköz idővel meghibásodik. A társaság most több ezer ilyen típusú keresztaljat tesztel, hogy kiszűrje, tényleg gond van-e ezekkel. Ha igen, azonnal kicserélik más típusúra.
A keresztaljak korábbi és a jelenleg is folyamatban lévő cseréjét célzó kampány eddig országszerte 168 helyen okozott korlátozást a vasúti forgalomban, több száz millió eurós bevételkiesést eredményezve. A program mostanra 66 százalékban készült el. A DB minden esetben megtéríti a vasúttársaságoknak a keresztaljak újabb vizsgálataiból és cseréjéből eredő késések okozta károkat.
2022. június 3-án Garmisch-Partenkirchentől északra a DB egyik emeletes regionális vonata kisiklott, a balesetben öten meghaltak, 68-an megsérültek, közülük tizenhatan súlyosan. Mint később kiderült, a környéken a vágányokat már korábban javításra jelölték ki. A vizsgálatra kiválasztott független intézet arra világított rá, hogy a baleset helyszínén használt beton keresztaljak is hasonlóan gyártási hibásak voltak, mint a vizsgálatra szánt darabok – számol be a Rail Freight.
(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: Pixabay / railfreight.com)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!