Terelés a keleti végeken

iho   ·   2013.06.18. 09:00
00

Ahogy az Indóház júniusi számában részletesen is beszámoltunk róla: gyökeresen átépül Kürtös állomása és a magyar-román határátmenet. Ezenkívül Lőkösháza és az országhatár között a felsővezetéket javították, a határ így teljesen zárva maradt az átmenő vonatok előtt. Június derekán két napon át néhány nemzetközi vonat (Traianus, Dacia, Nesebar, Albena) kerülő úton, Békéscsabától Gyulán, Kötegyánon és Nagyszalontán közelítette meg Aradot, az Ister, a Transsylvania és a Körös pedig csak belföldi vonatként, Lőkösházáig közlekedett.

Békéscsabára érkezve először dízelre cserélték a villanyt (a 103-as, 146-os és a 171-es Csörgő segédkezett), Nagyszalontán újabb csere következett, magyarról román dízelre. A félig felbontott aradi állomáson járt rá a szerelvényekre végül jól megérdemelt Ázeájuk – természetesen ezen a hétvégén a Traxxok és Delfinek átjárása szünetelt.

A Traianus IC érkezik Budapest felől Békéscsabára<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(fotók: Orvos Pál)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!