Továbbfejlesztette intermodális szolgáltatását az RCG és a Kombiverkehr

iho/vasút   ·   2021.06.28. 15:00
obbrcg_budapest_neuss

Hetente már hat oda-vissza fuvart kínál Budapest és Neuss között az osztrák–német együttműködés.

Az ÖBB Rail Cargo Group (RCG) és a Kombiverkehr Deutsche Gesellschaft für kombinierten Güterverkehr mbH & Co. KG – röviden Kombiverkehr – a napokban bővítette ki intermodális vasúti teherszállítási szolgáltatását a Budapest–Bécs–Wels–Neuss útvonalon. A hat kanyarból három kiszolgálja az ausztriai Wels és Bécs déli (Wien Süd) termináljait is, mindkét irányban, a másik három közvetlenül, köztes megállás nélkül köti össze a magyar főváros BILK terminálját és a németországi Neuss terminálját. A Budapest–Neuss intermodális fuvarok irányonként hetente körülbelül 180 szállítmányt tudnak elvinni környezetbarát módon, évente nagyjából 17 ezer kamionfuvartól mentesítve a közutakat és a környezetet.

Az útvonal fontos szállítási korridor a két partner intermodális hálózatán, nem utolsósorban az a küldő és a rendeltetési terminálokon megforduló érkező és kimenő küldemények tekintetében. A Rajna partján található neussi terminál trimodalitásának köszönhetően, vagyis három szállítási mód (közút, vasút, vízi) összekapcsolásával nem csak szimplán egy fontos helyi csomópont a Kombiverkehr kiterjedt intermodális logisztikai hálózatán: az Európa egyik legnagyobb kikötőjének számító rotterdami kikötő több részével való összeköttetései ideális feltételeket nyújtanak a különösen hosszú szállítási útvonalak kezeléséhez, a számos fuvarozó által kínált mélytengeri és a rövid távú tengeri szállítmányozáshoz való kapcsolódással.

Az RCG napi törökországi fuvarjával pedig már Budapestről is minden nap el lehet érni Délkelet-Európát. Sőt, a budapesti terminál az Új Selyemúton keresztül egészen Kínáig nyújt összeköttetést, heti három alkalommal. Ezen felül a welsi és a Bécs déli terminálok még több lehetőséget kínálnak a gazdasági területekhez, valamint azoknak a nemzetközi szállítási hálózataihoz. Az ÖBB RCG legnagyobb termináljának számító BILK-kel való közvetlen kapcsolat nemcsak átfogó terminálszolgáltatást nyújt, hanem hatékony elosztást is az egész eurázsiai kontinenst átölelő hálózaton.

A fuvarozási ágazat jelenleg a szén-dioxid-kibocsátás körülbelül tíz százalékáért felel. Minden tonna közúton szállított áru nagyjából negyvenszer több szén-dioxidot termel annál, mintha vasúton zajlana. Ebből következően az európai klímacélok elérése érdekében még több árut szükséges átterelni a közutakról a rendkívül környezetbarát szállítási módnak számító vasútra. Az olyan intermodális árufuvarozási szolgáltatások, mint a Budapest és Neuss közötti, jelentős mértékben járulnak hozzá ehhez a váltáshoz, megmutatva a logisztikai szolgáltatók közötti együttműködésben rejlő potenciált. Az RCG és a Kombiverkehr még a koronavírus-válság csúcsán is fenntartotta az intermodális árufuvarozást, ennek köszönhetően pedig az áruk áramlását Budapest és Neuss között. Ez megint csak azt bizonyítja, hogy a vasúti szállítás nemcsak a környezet és a klíma számára fontos, hanem mindenekelőtt kihat a rendszerre és az ellátásra is.

Az 1969-ben alapított Kombiverkehr Deutsche Gesellschaft für kombinierten Güterverkehr mbH & Co. KG olyan nemzetközi intermodális vasúti szállítási hálózatot fejleszt, szervez és forgalmaz, mely lehetővé teszi a szállítmányozóknak és a szállítási vállalatoknak a vasúti, közúti és tengeri szállítás előnyeinek kombinációját. A Kombiverkehr több, mint 170 vasúti árufuvarozási szolgáltatást kínál 15 ezernél is több összeköttetéssel Európa-szerte. A betéti társaság részvényesei között körülbelül 230 hazai és nemzetközi fuvarozási és szállítmányozási vállalat található, többek között a DB Cargo AG. A frankfurti központú vállalat 2020-ban összesen 858 ezer 79 teherautó-szállítmányt (1,72 millió TEU kapacitást) vitt vasúton. A 129 teljes munkaidős alkalmazott 2019-ben összesen 411 millió euró (bő 140 milliárd forint) forgalmat termelt.

Az ÖBB teherszállítási ágaként funkcionáló Rail Cargo Group Európa vezető logisztikai vállalataként formálja az iparágat, a nap minden órájában, Európától Ázsiáig, összekötve embereket, üzleteket és piacokat, az elsőtől az utolsó kilométerig. A vállalat körülbelül 9400 alkalmazottal 18 országban évente 460 ezer vonatot – naponta nagyjából 1260-at – közlekedtet le biztonságosan, évente 95 millió tonna nettó forgalmat kezelve, hatékonyan. A Rail Cargo Austria AG-hoz tartozó RCG az Ausztriában szállított áruk 28,2 százalékát továbbítja, ezzel Európa élmezőnyébe tartozik. Ráadásul így évente körülbelül 1,1 millió tonna szén-dioxid kibocsátását is megelőzi Ausztriában.

(X)

(Nyitókép forrása: Markus Heimbach/ÖBB RCG)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.