Új közúti-vasúti híd a Dunán

iho   ·   2013.06.21. 16:30
400px_roman_bolgar_hid

A spanyol FCC építőipari vállalat által hat év alatt megépített híd a romániai Calafat és a bolgár Vidin (Bodony) között ível át a Dunán. A napokban átadott, 1971 méter hosszú építmény mindössze a második vasúti összeköttetés Európa második leghosszabb folyójának román-bolgár országhatárként funkcionáló szakaszán. A két országot a Duna felett összekötő első vasúti hidat 1954-ben adták át; ez a Bukaresttől délre található Giurgiu (Gyurgyevó) és a bulgáriai Rusze között ível át a folyón. Az új Duna-híd lényeges mértékben javítani fog a folyót keresztező áruszállítás minőségén, mivel a két part között eddig mindössze egy nem állandó kompjárat közlekedett.

A Vidint Calafattal összekötő vasúti-közúti híd hat év alatt készült el. Az új dunai átkelőnek köszönhetően a környék gazdaságának fellendülésére számítanak<br>(fotó: FCC)

A „Duna-híd 2” elnevezésű kábelhíd ferdekábeles technológiával épült meg, kétszer két sávos autóút, egy sínpár és oldalanként egy járda halad rajta végig. Ennek köszönhetően új vasúti kapcsolat valósult meg a Románia déli részén található Craiova, valamint a bolgár főváros Szófiától nyolcvan kilométerre található Mezdra között. A Duna romániai oldalán öt kilométer hosszan új vasúti pálya is kiépült a 226 millió euró költségű fejlesztés keretében; ennek majdnem fele, 106 millió euró uniós támogatásként érkezett. Az International Railway Journal arról ír, hogy a munkálatokért felelős cég még 2007 januárjában nyerte el a hídépítésre kiírt pályázatot, azonban az eredetileg 2010-re tervezett átadás több ok miatt is késést szenvedett.

Az FCC elnöke a műtárgy átadásakor elmondta, a Vidint és Calafatot összekötő híd az európai építőipar egyik nagyszerű példája, mely Bulgária és Románia állampolgárainak is növeli az életszínvonalát, valamint remény szerint hozzájárul a gazdasági szempontból rossz helyzetben lévő terület felélesztéséhez. Az FCC innovatív technológiai megoldásokat hozott gyakorlatba azért, hogy leküzdhessék a két várost elválasztó természeti képződmény, vagyis a Duna erős sodrása által jelentett kihívást – számol be a Global Rail News.

Kapcsolódó hírek