Urquell-zöld csuklós trolit tesztelnek Prágában
Jelenleg az eddigi egyetlen trolibuszjáraton egy új, Škoda 27 Tr típusú csuklós trolibusz tűnt fel. A pilseni városi közlekedési vállalat (Plzeňské městské dopravní podniky – PMDP) a Prágai Közlekedési Vállalatnak kölcsönözte az egyik újonnan beszerzett troliját. Így a cseh fővárosban egyszerre két trolit is tesztelnek Palmovka és Letňany megállók között. Eddig az 58-as trolibuszvonalon egy Škoda 30 Tr típusú áramszedős szólóbusz közlekedett csak, most három héten át hozzá társul egy csuklós társa is. Ugyanúgy, mint a 30 Tr, a pilsenből kölcsönzött 27 Tr is parciális, tehát akkumulátoros, amely menet közben is, az erre kijelölt és alkalmas szakaszon tölti az aksikat, ugyanakkor olyan szakaszokon is képes közlekedni, ahol nincs felsővezeték.
A kölcsöntroli a pilseni városi közlekedés színeiben pompázik Prágában, rajtahagyták a nyugat-csehországi pályaszámot is, amely 583, Prágában viszont a 9000 számot kapta. A Škoda 27 Tr típusú trolibuszból a Pilsner Urquell sör hazája egyelőre hetet vett, de opcionálisan további tízet hívhatnak még le. A trolibuszok elektromos berendezéseit a Škoda Electric gyártotta, a karosszériát pedig – a már megszokott módon – a Solaris. A 18 méter hosszú járműben 50 ülőhely és 117 állóhely van, egy 240 kilowattos Škoda 33ML 3550 K/4 típusú motor hajtja.
A trolibuszközlekedést Prágában 2017-ben indították újra, amikor is körülbelül egy kilométeres szakaszon Palmovka és Prosek megállók között, egy elég meredek emelkedőn felszerelték a felsővezetéktartó oszlopokat és a vezetéket. A 140-es busz (Palmovka–Čakovice/Miškovice) vonalának egy részén, Palmovka és Letňany megállók között már trolibusz is közlekedik. Egyelőre csak tesztüzemben.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!