Vasúton is száguldhatnak a Lamborghinik

iho/vasút   ·   2021.06.17. 18:00
rcg

A Rail Cargo Group (RCG) fogja szállítani a gyártósor és a központi üzem között az olasz autógyártó egyik legújabb modelljét, az Urust.

A 2018-ban piacra dobott, különleges luxus sportterepjáró (SUV) részegységeit a Németország keleti szélén fekvő Zwickauban gyártják le – a város neve onnan lehet ismerős, hogy a VEB Automobilwerk, majd VEB Sachsenring egykor ott épített meg több mint három és fél millió Trabantot. Az exkluzív járművek készre szerelése viszont már Olaszországban, Sant’Agata Bolognesében zajlik, ahova szinte teljes mértékben vasúton jutnak el a félkész autók, mindössze a modenai terminál és a Sant’Agata közötti utolsó huszonegy kilométeren utaznak kamionokon az Urusok.

Az RCG által hamarosan elindítandó vasúti szolgáltatás tranzitideje nagyon versenyképes lesz: mindössze 48 óra, annak ellenére, hogy a szerelvények irányonként kétszer is át fognak lépni országhatárokat – Németország és Ausztria, valamint Ausztria és Olaszország között.

Hamarosan már vasúton jutnak el a gyártóüzemtől a készre szerelés helyéig a Lamborghini szuper-sportterepjárójának, az Urusnak a példányai (kép forrása: Rail Freight)

A vasúton történő szállítás a Lamborghini karbonlábnyoma szempontjából is mérföldkő. Az 1948-ban alapított olasz autógyártó számára fontos a környezetvédelem, ennek érdekében a közeljövőben teljes mértékben átalakítja ellátási láncát a régióban, a vasúti szállítást elsődleges prioritásként kezelve. Számításaik szerint így körülbelül 85 százalékkal fogják tudni csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást.

Az Osztrák Szövetségi Vasút (ÖBB) teherfuvarozási-logisztikai leányvállalata, az RCG számára is fontos cél, hogy az eddig a közúton szállított áruk közül mennél több kerüljön át a vasútra, és hogy ezzel párhuzamosan a fuvarozás ökológiai lábnyoma is mennél alacsonyabbá váljon. Az olyan új szállítási megoldásokkal, mint amit a Lamborghinivel is létrehoztak, évente 1,1 millió tonnával kevesebb szén-dioxidot termelhet az osztrák árufuvarozás.

Habár úgy tűnhet, hogy a léc magasra lett téve, a fenntarthatóság és a zöld szállítás a legerősebb érvek az áruk közútról vasútra terelése mellett a vasúti ágazat politikájában. Jóllehet a téma nem újkeletű, azonban például a Lamborghini lépése pozitív jel arra nézve, hogy a vasútban van annyi potenciál, hogy ezt a célt el lehessen érni – számol be a Rail Freight.

(Nyitókép forrása: RCG)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Földrengés helyett útkeresés a vasúti árufuvarozásban

T. Hámori Ferenc   ·   2024.02.19. 15:00

Két éve még „földrengést” vártak a vasúti áruszállításban érdekelt társaságok a vontatási energia árának drasztikus emelkedése miatt. Bár az áramár csökkent, a kargócégeket továbbra is foglalkoztatja a fuvardíj-kalkuláció tervezhetőségének kérdése, de még ennél is jobban az, hogy a honi vasút infrastruktúrájának állapota erősen kifogásolható, a lassújelek, a tengelyterhelés-korlátozások pedig nem előnyükre befolyásolják a társaságok működési eredményeit.