Veszteséget produkált a Regiojet

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2013.02.20. 16:30
kiskep02

A Regiojet magánvasút-társaság 50 millió koronás (körülbelül 570 millió forint) veszteséget könyvelt el 2012-ben. A rossz eredményekről a társaság vezérigazgatója szerint a ČD tehet, mivel dömpingárakkal járatja vonatait a Prága–Ostrava vonalon. Emiatt a Regiojet is kénytelen még olcsóbban nyújtani szolgáltatásait. Úgy látszik, visszanyal a fagyi, a konkurenciagerjesztő egyelőre vesztésre áll.

Sárgán virágzik a Regiojet<br>(a fotók a szerző felvételei)

2011 óta, amikor a Regiojet fellépett a színre, lényegesen megnőtt a személyszállítási szolgáltatás minősége Prága és Ostrava között, az árak viszont a konkurencia miatt csökkentek. Erről szóló cikkünket itt olvashatják. A Leo Express megjelenését követően szó szerint árháború tört ki a szolgáltatók között. Míg két éve például 430 koronába került egy jegy Prágából Ostravára, ma már akár 210 koronáért is utazhatunk, ha kellően előre váltjuk meg menetjegyünket.

A Regiojet osztrák kényelmet biztosít utasainak cseh árakért

A Regiojet vezérigazgatója arra is figyelmeztet, hogy a Prága–Ostrava vonal három vasúti szolgáltatót nem tud eltartani. Ő arra számít, hogy a Cseh Vasutak hamarosan kilép a versenyből. Ez viszont egy vágyálommal ér fel csupán. Az anyavállalat, a Student Agency múlt évi eredményei viszont nagyon jól sikerültek. A nemzetközi és belföldi buszjáratokat, valamint repülőjáratokat is üzemeltető cég 130 millió koronás (1,5 milliárd forint) többlettel zárta a 2012-es évet.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.