Modellkiállítás az Északiban
A kiállításnak idén a patinás, 1885-ben épített Eiffel-csarnok adott helyet. A húszezer négyzetméter alapterületű egykori gőzmozdonyjavító műhelyt az utolsó gőzös 1963-as távozása után rendezték be a villanymozdonyok számára. A folyamatos átszervezések miatt az 1868 óta létező főműhely 2009-ben végleg bezárta kapuit, a berendezéseket főleg Szolnokra költöztették.
Az utoljára 2009-ben megrendezett seregszemle idén két hétvégén látogatható, a szokásos modulterepasztalok mellett helyet kapott a közút és a repülés is.
A kiállítás sztárjai ezúttal is a hatalmas modulterepasztalok voltak. Utóbbiak lényege, hogy több elemből állnak, így azokat tetszőleges méretben tudják változtatni. A különböző asztalokon több érdekes jelenetet, állomást találhatunk. Nézzünk meg ezekből néhányat!
A népszerű H0-s méretarány (1:87, a valós méret nyolcvanhétszeresre kicsinyített változata) a normál nyomtáv (1435 milliméter) megfelelője, azonban érdemes tudni, hogy létezik több keskeny nyomtávra átalakított H0-s méterarány. A 750 és a 760 milliméteres kisvasúti vonalnak a H0e felel meg (amely az N méretarány építési nagyságával egyezik meg), míg a 600 milliméteres nyomtáv 87-szer kisebb változata a H0f (ez a Z méteraránynak felel meg). Létezik ezen kívül a valós ezer milliméteres hálózatnak is H0-s változata, ez a H0m (TT-s építési nagyság).
A szegedi vasútmodellezők a 140-es vonal Szatymaz állomását és néhány az Alföldre jellemző témát építettek meg.
A terepasztalok mellett sok érdekesség várta a látogatókat.
A harmadik Nemzetközi Vasútmodell-kiállítás július 10-én, valamint 16-án és 17-én is megtekinthető 9 és 17 óra között, de július 16-án egészen 22 óráig lesz nyitva a rendezvény.