A budapesti légiutasok kedvence ismét az Emirates

iho   ·   2016.02.12. 08:45
cim

A repjegy.hu oldalt üzemeltető Weco-online Kft. és a Travelo online utazási magazin felmérésén a magyar utazók értékelhetik a légitársaságokat és repülős utazásaikat, a menetrend, a fedélzeti ellátás, a személyzet és az ár–érték arány szempontjából. 2015-ben egy ötödik kategóriával, a légitársaságok kommunikációjával is kiegészült a felmérés. Az egyes kategóriákban nullától ötig lehet osztályozni a légitársaságok szolgáltatási színvonalát és mindennapi munkáját. Minden kategóriából kikerül egy győztes, az összesített eredmény pedig megmutatja, melyik az ország kedvenc légitársasága.

A fődíj

A szolgáltatókat értékelő független felmérést már a negyedik alkalommal rendezték meg. 2015-ben minden eddiginél nagyobb számú értékelés érkezett: a válaszadó utasok 5027 értékelést és 2254 szöveges beszámolót osztottak meg repülős utazásaikról. Az érdeklődés évről évre nagyobb, ez is mutatja, mennyire fontos a magyar utazóközönségnek, hogy elmondhassa véleményét.

Az egész éves felmérésben csaknem 150 különböző légitársaságot osztályoztak a szavazók. A tavalyi évhez hasonlóan a legtöbb minősítés a vezető diszkont légitársaságokra érkezett: 1604-en értékelték a Wizz Airt, illetve 554-en pontozták a Ryanairt. A magyar utasok a legmagasabb értékeléseket még mindig a hagyományos légitársaságoknak osztották. A minőségi fedélzeti ellátás, a személyzet kedvessége legalább annyira fontos, mint az alacsony repülőjegy árak.

Másodszor győztes Emirates

Az összesített eredmények szerint 2015-ben a magyar utasok kedvenc légitársasága az Emirates volt. A 2014-es felmérésen aratott elsöprő győzelme (összesítettben és az összes kategóriában is az Emirates volt a győztes) után nem meglepő, hogy 2015-ben is az Emirates lett az utasok kedvence. Tőle nem sokkal lemaradva a korábbi évek nyertese, a Qatar Airways lett a második, harmadik helyen pedig az izraeli El Al légitársaság végzett.

A kategóriagyőztesek tekintetében 2015-ben már nagyobb a változatosság az előző évhez képest. A személyzet munkáját, a légiutaskísérők kedvességét értékelő kategóriában az El Al lett a győztes. Őt követi másodikként a holland KLM légitársaság, harmadik pedig az Aegean Airlines lett.

A korábbi többszörös győztes Qatar a második

Az utazók nagy részének jegyvásárlásnál fontos szempont a fedélzeten kapott szolgáltatások színvonala is. A legjobb fedélzeti ellátás díját a Qatar Airways kapta. Második lett az Emirates, harmadik pedig a KLM.

A legjobb menetrend fődíját a Finnairnek ítélték a magyar utasok. A finn légitársaságot követi az Emirates, majd a KLM.

Az ár–érték arány kategóriában a görög Aegean Airlines légitársaságot díjazták az utasok. Ezüstérmes lett a Qatar, bronzérmes pedig a Norwegian Air Shuttle.

A harmadik El Al megnyerte a kedves légiutaskísérők kategóriát

2015-ben először a légitársaságok kommunikációját is értékelhették az utasok. Ebben a kategóriában első lett az Emirates, második az El Al, harmadik pedig a Qatar Airways.

A rengeteg beérkezett értékelés és szöveges beszámoló biztosította a szervezőket arról, hogy van létjogosultsága a felmérésnek, így 2016-ban ismét megtartják a légitársaságokat megmérettető független felmérést. A legfrissebb részletes eredmények és az utasok beszámolói a www.azenlegitarsasagom.hu oldalon találhatók.

A díjazottak a reptéri átadáson

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.