A negyedik remot

Pavletits Péter   ·   2014.03.31. 16:45
00kicsi

Hazatért március 26-án Hűvösvölgybe a MÁV Zrt. Széchenyi-hegyi Gyermekvasút negyedikként remotorizált Kisdákja, az Mk45,2005-ös pályaszámú mozdony. Testvérlapunk hasábjain már többször szót ejtettünk a kisvasút remotorizációs programjáról, amelyet Szombathelyen, a MÁV Vasjármű Kft. szakemberi végeznek. A román erőgép közel egy éve, 2013. április 3-án költözött le az Alpokaljára, hogy budapesti testvéreihez hasonlóan ő is teljes felújításon essen át. Eredeti MB 836 típusú motorját új, modern, környezetkímélő és ugyanakkor nagyobb teljesítményű Caterpillar C–15 típusú motorra cserélték. Új segédüzemi berendezéseket és számítógépes vezérlést kapott, kicserélték a mozdony villamos berendezéseit és felújították a forgóvázait. A költségtakarékosság jegyében a kisvasúti király új ruhájának rendbetétele a hűvösvölgyi fűtőház szakembereinek feladata. A remotorizációs program ezzel lezárult, a 2001-es és a 2006-os gép eredeti állapotában közlekedik tovább.

Az érkezés pillanatai március 26-án, este hat óra tájt<br>(a szerző felvétele)

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.