Akkumulátorossá alakítottak át egy dízel tolatómozdonyt Kanadában
A Cando Rail & Terminals szerint az akkumulátoros üzem járható utat jelenthet az országban jelenleg üzemelő kétezernél is több dízel tolatómozdony zöldebb üzemeléséhez.
A Cando Rail & Terminals szerint az akkumulátoros üzem járható utat jelenthet az országban jelenleg üzemelő kétezernél is több dízel tolatómozdony zöldebb üzemeléséhez.
A Nagyállomás ikonikus látványossága, a 326.136-os pályaszámú, száznegyven éves gőzmozdony ismét régi fényében tündököl, miután állagmegóvó felújításon esett át a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum, valamint a MÁV-csoport közös munkájának köszönhetően.
Az augusztusi inflációs adat alapján 2026-ban 4,3 százalékkal drágulnak a díjak, öt vármegyében azonban olcsóbb lesz autópályán közlekedni.
A cél a H8-as és a H9-es vonalak teljes körű rekonstrukciója, valamint az M2-es metró Cinkotáig történő meghosszabbítása, ennek érdekében két kilométernyi pályát villamosítanának is.
A korábban nem látható károsodások miatt a munkálatokat felülvizsgálták, és többlet műszaki tartalommal újítják fel a hidat, ami több időt vesz igénybe. A pluszmunkák előreláthatóan novemberre fejeződnek be.
Az R-Kord alvállalkozójaként dolgozó cseh AŽD adott hírt a munkálatok sikeres elvégzéséről.
A Tátra utca és a Jászai Mari tér közötti vágányok június 21-ével megkezdett, július végéig tartó modernizálása ütemterv szerint halad.
A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.
A hosszú évekig étteremként üzemelő vízijármű új tervei már el is készültek. A hajó június 21-én, a Múzeumok Éjszakáján látogathatóvá válik, változatos programokat kínálva.
A felújítás alatt lévő műtárgy egyik tartógerendája megrepedt, a törmelék a sínekre hullott. A helyreállítás idejére a vasúti forgalom leállt Poprád és Igló között.
Nyár végére el is készül a Szlovákiát és Csehországot összekötő vasútvonal felújítása, a maximális sebesség 120 kilométer/órára nő.
A déli hidat március elsején zárták le, azóta folyamatosan és az előzetes ütemtervnek megfelelően haladnak a munkák a felüljárón és környezetében.
A regionális dízelmotorvonatokból negyvennégyet korszerűsítenek.
A tervezett harmincévnyi üzemidő több mint a fele eltelt, így az osztrákok szükségét érzik némi ráncfelvarrásnak. A hatvan ingavonat fokozatosan újul meg, várhatóan 2031 végére.
A Masarykovo pályaudvar közelében található, régi karbantartóműhelyt újítják fel és bővítik ki, a tervek szerint 2030-ra.