A Ryanair aláírta: 100+100 MAX a 200 személyesből
A Ryanair véglegesítette az előzetes megállapodást, megvan a részvényesek hozzájárulása az óriási üzlethez, és megköttetett a szerződés is. Mint arról korábban beszámoltunk, az ír diszkont légitársaság száz példányra fix megrendelést és további százra opciós lekötést jelentett be a Boeing egyfolyosós típusából, a továbbfejlesztett 737 MAX-sorozatból.
Ráadásul egy olyan verziót kíván beszerezni, amelyet addig még maga a gyártó sem hirdetett meg, ez pedig a 737 MAX 200, a módosított, újrahajtóművezett keskenytörzsű család legnagyobb kapacitású változata: ugyanazzal a törzshosszúsággal, szárnnyal és hajtóművel, mint a MAX 8-as, 200 utast képes majd a gép szállítani, amihez a legfontosabb, kívülről is látható változás egy új ajtópár lesz a törzs hátsó részén.
A részvényesek pénteki pozitív döntése után a felhatalmazás birtokában a Ryanair vezetése már hétfőn aláírta a fix rendelésre szóló 11 milliárdos szerződést, amelynek értéke az opciók érvényesítése révén 22 milliárd dollárra emelkedhet.
Az ír társaságtól kiszivárgó hírek szerint ugyanakkor a gépek listaárához képest a légitársaság jelentős árengedményt kapott a gyártótól, ami megszokott eljárás, különösen ilyen nagy mennyiségű rendelés esetében.
2024-ben a most megrendelt gépekkel együtt a Ryanair flottája 520 gépet számlál majd, ezzel a légitársaság a Boeing 737 MAX legnagyobb üzemeltetője lesz. Az évi utasszám az idén várható 89 millióról várhatóan 150 millióra emelkedik, és a cég vezére, O’Leary a hálózat alapos bővítését is kilátásba helyezte, illetve azt is, hogy a gazdaságosabban üzemeltethető gépek révén csökkennek a jegyárak.
A Boeing közleménye kiemeli, hogy a 200-ast kifejezetten a low-cost szektornak szánták, amely 2033-ra már az egyfolyosós globális állomány harmincöt százalékát üzemelteti majd. A tizenegy plusz ülés a MAX 8-ashoz képest öt százalékkal alacsonyabb egy ülésre eső üzemeltetési költséget jelent, hangzik a gyártó közleménye, miközben a cég hangsúlyozza, hogy a keskenytörzsű kínálat fő kategóriája továbbra is a százhatvan üléses MAX-változat lesz majd. Az új hajtóművekkel, aerodinamikai javításokkal repülő MAX-sorozatból a rendelésállomány már 2550 gépnél tart, adja hírül a Boeing.
Egy légiközlekedési portál arra figyelmeztet, hogy a kétszáz személyes 737 MAX 200 az utasoknak valamivel kényelmetlenebb lesz, mint a most használt 737-800-asok. A jelenlegi 189 személyes elrendezésben a gépek átlag 30 hüvelykes széktávolsággal repülnek, ahhoz, hogy ugyanezzel a gépnagysággal kétszáz utassal szállhasson fel a gép, az átlagos lábhelyet 28 hüvelyknyire kell csökkenteni.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!