Akkor eldőlt: Vectronok váltják a Sziliket a Startnál
Eredményesen zárult a száztizenöt villamos mozdony beszerzésére kiírt közbeszerzési eljárás. A MÁV-Start ezt követően a nyertessel keretmegállapodást köt: így kilencven két és huszonöt három áramrendszerű villamos mozdony beszerzésével újulhat meg a negyvenéves átlagéletkorú vontatójármű-állománya.
FRISSÍTÉS
Reggel még nem tudtunk semmit az ajánlat kedvezőségéről, a MÁV is csak homályosan utalt rá, de azóta megvannak a pontos összegek és a pályázók: a Siemens mellett a Bombardier pályázott, Traxx3-asokkal. Így alakultak a pályázatok:
Siemens Vectron
- Két áramrendszerű mozdony nettó egységára, euróban: 3 millió 490 ezer,
- Három áramrendszerű mozdony nettó egységára, euróban: 4 millió 65 ezer.
Bombardier Traxx3
- Két áramrendszerű mozdony nettó egységára, euróban: 4 millió 580 ezer,
- Három áramrendszerű mozdony nettó egységára, euróban: 4 millió 650 ezer.
Azaz a két áramnemű Vectron egységára 1 milliárd 300 millió 845 ezer 150, a három áramneműé 1 milliárd 515 millió 167 ezer 775 forint.
Korábban írtuk:
A MÁV-Startnak kiemelten fontos, hogy utasait egyre magasabb színvonalon szolgálja ki. A fejlesztésnek köszönhetően lehetővé válik, hogy a vasúttársaság korszerű, és a környezetvédelmi követelményeknek is jobban megfelelő járműveket szerezzen be. Az új, nagy teljesítményű mozdonyokkal elsősorban az elöregedett V43 sorozatú, 120 kilométer/órás maximális sebességű villamos mozdonyokat váltja ki. Az új járműveknek 200 kilométer/óra sebességre is alkalmasnak kell lenniük, és energiafelhasználás szempontjából is jobb hatásfokúak lesznek.
Az új villamos mozdonyokat döntően az IC szolgáltatás megújítására és az IC+-szolgáltatás bővítésére használják fel.
A keretmegállapodást a MÁV-Start a nyílt közbeszerzési eljárás nyertesével a Siemens Mobility Kft. és Siemens Mobility Austria GmbH közös ajánlattevőkkel köti meg. A nyertes ajánlattevő a verseny eredményeként a becsült értékhez képest kedvezőbb végleges ajánlatot adott.
De hogy pontosan mennyi a kedvezőbb ajánlat, azt nem közölte sem a Siemens sem a MÁV-Start.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!