Átalakul a szerb államvasút
Az átstrukturálódás májusban véglegesített menetét a szerb kormány július másodikán hagyta jóvá. A ŽS Holdingé lesz a stratégiai döntéshozói szerep, beleértve a csoport gazdasági és pénzügyi teljesítményének a felügyeletét, a ŽS Infrastructure válik Szerbia 3809 kilométernyi vasúthálózatának kezelőjévé, a Srbija Voz felel a személyszállításért, a tehervasúti szolgáltatások ellátása pedig a Srbija Kargo feladata lesz.
Szeptemberben lép hatályba a ŽS pénzügyi és működési szerkezetátalakítási terve, amely során a jelenleg körülbelül 16 ezer 900 alkalmazottat foglalkoztató cég 3091 dolgozójától válik meg: egy részüket elbocsátják, a legidősebbeket nyugdíjba küldik, egyes dolgozókat pedig más állami vállalatokhoz helyeznek át.
A ŽS Infra várhatóan december végén, még a 2016. január elsejére tervezett piacnyitás előtt bevezeti a pályahasználati díjat. A tehervasút állami támogatása a tervek szerint 2018 januárjában szűnik meg.
A ŽS jelenlegi gördülőállományból a motorvonatok, a 441.6-os és 441.7-es Končar-villanygépek, valamint az egykori jugoszláv elnök, Josip Broz Tito „Kék vonatát” továbbító négy 666-os sorozatú GM-dízelmozdony, és öt 461-es villamos mozdony kerül a Srbija Voz tulajdonába. A többi mozdonyt a Kargo használhatja, azonban a személyszállító ágazat várhatóan több 661-es EMD-dízelt bérel majd a Niš–Dimitrovgrad vonalra a villamosítás elkészülésétől függően – írja a Railway Gazette.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!