Augusztusig nehezebb lesz közlekedni az M1-esen a felújítás miatt

iho/közút   ·   2018.03.20. 12:09
400px_m1_autopalya

Augusztusig állandó munkavégzésre lehet számítani az M1-es autópálya fővároshoz közeli szakaszán - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kedden az MTI-vel. Emellett a fejlesztési tárca intézkedéseket tesz a tartós megoldás, a sztráda kétszer három sávosra bővítése előkészületeinek felgyorsítására.

A közútkezelő az elmúlt hónapokban is folyamatosan végzett kátyúzási munkákat az autópályán, március első felében pedig megkezdte és augusztusig ütemezetten végzi a lokális és nagyfelületű javításokat a Budapest és Tatabánya közötti szakaszon. A már zajló beavatkozásokon túl, az országos komplex útfelújítási program részeként, az M1-es Hegyeshalom felé vezető oldalán, két és fél kilométeres szakaszon Biatorbágy térségében, valamint egy 11,75 kilométeres szakaszon a Herceghalom-Bicske vonalon is végeznek majd sávfelújítást.

Március közepétől augusztusig folyamatos korlátozásokra kell számítani az M1-es autópályán a szakaszos burkolatfelújítások miatt (fotó: Wikipedia)

A Hegyeshalom felé vezető oldalon március végén a 41–46-os és az 54–57-es kilométerek között fognak dolgozni. Március végén, április elején indul a korábban bejelentett, tizennégy kilométeres sávfelújítás első szakasza a 16–19-es kilométerek között. Ez 4,1 milliárd forintba kerül. A 28–40-es kilométerek közötti szakasz felújítására június második fele és augusztus eleje között kerül sor. A Budapest felé vezető oldalon március végétől a 60-as és a 104-es kilométerek között végeznek szakaszosan javítási munkákat, április közepétől pedig a 23-as és a 44-es kilométerek közötti szakaszt teszik rendbe.

A tartós megoldást azonban csak a kétszer három sávra bővítés jelentené. A tárca ezért elrendelte a tervezési folyamatok felgyorsítását, hogy a kivitelezés megkezdéséhez szükséges engedélyes tervek akár már két éven belül rendelkezésre álljanak. A főváros és Győr közötti, több mint kilencven kilométer hosszú útszakasz beruházásának előkészítése kormányrendelet alapján történik.

Az M1-es az ország egyik legrégebbi autópályája, Budapesthez közeli szakaszai negyven éve, azóta elavult technológiával készültek el. A sztráda igénybevétele az elmúlt években az általános forgalomnövekedést meghaladó ütemben nőtt. A gyorsforgalmi út több helyen is az elméleti kapacitáshatár feletti forgalmat vezet le: bő két évtized alatt megnégyszereződött a járműforgalom, néhol a nyolcvanezret is eléri, ráadásul a járművek fele teherautó és kamion. A burkolat és a pályaszerkezet állapotának romlását az időjárási viszonyok, például a szélsőséges hőmérsékletingadozások, a sok csapadék vagy a fagyok is felgyorsították.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek