Ausztráliában is sikeres az ingyenes wifi

iho/vasút   ·   2012.11.26. 09:00
400px_queensland

A vezeték nélküli internetes technológia a járművek wifiszolgáltatására specializálódott Nomad Digital segítségével valósult meg a kontinensnyi szigetország északkeleti részén működő vasúttársaságnál. A világszerte ismert cég az utasok használati szokásairól tartott nyilatkozatában arról számolt be, hogy a Queensland Rail összes elővárosi vonatán elérhető wifiszolgáltatást hetente átlagosan 58 ezer utas használja, utazásonként nagyjából fél órát. A legkihasználtabb időszak jellemzően a hétköznapi csúcsidő: reggel 7 és 8, valamint délután 5 és 6 óra között. A leglátogatottabb weboldalak az Apple, a Google és a vasúttársaság honlapjai – utóbbin valós idejű vonatkövető információs rendszer is megtalálható.

A Queensland Rail egyik szerelvénye<br>(fotó: The Courier-Mail)

A Queensland Rail eredetileg azért telepítette fel szerelvényeire a vezeték nélküli rendszert, hogy baleset esetén élő videokapcsolattal tudjon szolgálni a forgalom helyzetéről. Ha valaki meghúzza a vészféket, a forgalomirányítás azonnal megkapja a helyszíni élőképet. A mozdonyvezető is magas minőségű képeket és belső videofelvételeket láthat, rögzíthet és tölthet le a rendszerből.

A Nomad Digital három mobiltelefon-hálózatot is használ a lehető legnagyobb lefedettség és sávszélesség érdekében. A program elsősorban a forgalmat figyeli, ezt követik a sürgős közlemények, a belső felvételek, majd a wifiszolgáltatás. A felhasználható maximális adatmennyiséget csak az utasok nagyjából tíz százaléka éri el.

A vasúttársaság további bevételi forrásokat is keres az ingyenes szolgáltatások finanszírozásához. Jelenleg a kijelzőkön megjelenített reklámokkal és hirdetésekkel kísérleteznek – számol be a Railway Gazette.

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.