Az örök cserkész emlékére

iho/vasút   ·   2015.11.29. 13:08
palosistvan0

Pálos István a melbourne-i magyar közösség közismert személyiségeként 2011-ben vett először részt az erdélyi zarándokvonat útján. Neki, és feleségének, Enikőnek köszönhető az a matrica, ami a koronás címeres mozdony ajtaján látható. Ahogy egy, az Ausztráliában megjelenő Magyar Életben megjelent visszaemlékezésében írta: „A magam részéről ezt a magyar címeres mozdonyt történelmi ereklyének tartom! Mint egy Gábor Áron rézágyút, vagy a Kossuth-címeres T 34-es tankot ötvenhatból. Így hát láthatóan is meg kell örökíteni mindegyik csíksomlyói útját. Összeállítottunk egy lehúzós, öntapadós matricát: középen a Napba öltözött Mária-kép, körbefogva folyondáros népi hímzésmintával, fent kettős kereszt, az erdélyi nap és a hold, valamint a Csíksomlyó és Gyimesbükk feliratok. Alul az évszám. Minden egyes útról ilyet viseljen hát a mozdony!”

A felvételen középen, cserkész egyenruhában Pálos István utastársaival a tizenhetes fedélzetén

Az élete első tizennyolc évét Budafokon töltő Pálos István 1956-ban hagyta el Magyarországot. Később Ausztráliában lelt új otthonra, és évekig dolgozott Melbourne-ben a Viktóriai Vasutak villamos próbarészlegénél, a Spencer street pályaudvaron. Nyugdíjazása után a város magyar életének egyik legaktívabb tagjai volt, többek között ő töltötte be a Külföldi Magyar Cserkészszövetség IV. kerületi (ausztráliai) elnöki tisztét.

Pálos Istvánt november 28-án búcsúztatták Melbourne keleti városrészében, a wantirnai Magyar Központ Szent István kápolnájában, és az emlékének szentelt misét tartanak december 1-jén 18 órakor az Óbudai Szent Péter és Pál főplébánia-templomban (Budapest, III. kerület, Lajos u. 168.)

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Elhárulhatnak az akadályok az uniós hosszútehervonat-projekt megvalósulása elől

iho/vasút   ·   2024.03.05. 12:00

Az Európai Parlament TRAN bizottsága egyhangúan jóváhagyta az uniós vasúti infrastruktúra kapacitásának optimalizálását sürgető javaslatot. A terv több árut juttat a vonatokra – ez a Green Deal kulcsfontosságú eleme – a kiterhelt vasúthálózaton jelentkező problémák felszámolásának és a tehervonatok útvonalának szisztematikusabb tervezésének az igényével. A helyzet azonban ennél jóval bonyolultabb.